استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 539780
جمعه - 2 آذر 1397 - 22:16
امام‌جمعه بجنورد:

دانشگاه‌ها از حاشیه‌سازی دوری کنند / لزوم دوری از سلب اعتماد مردم از دانشگاه‌ها

امام‌جمعه بجنورد با تذکر شدید به دانشگاه‌های مرکز خراسان شمالی و اعلام استعفای خود از عضویت در هیات امنای دانشگاه گفت: دانشگاه باید از فضای اختلاط‌های غیرضروری و حاشیه‌ها دوری کند و به تولید علم بپردازد.

دانشگاه‌ها از حاشیه‌سازی دوری کنند / لزوم دوری از سلب اعتماد مردم از دانشگاه‌ها

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از  فارس از بجنورد ، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه بجنورد با اشاره به ولادت پیامبر اسلام اظهار کرد: پیامبر گرامی اسلام به رحمت، وحدت، اخوت و خدمت مشهور بودند و از ویژگی‌های وی به شمار می‌رفت.

وی همچنین با اشاره به اقدامات امام صادق علیه‌السلام گفت: تولید علم و تربیت نیروهای کارآمد از اقدامات امام صادق در زمان حیات خود بوده است.

امام‌جمعه بجنورد در ادامه با اشاره به هفته وحدت و تأکید بر ایجاد وحدت میان امت مسلمان گفت: اگر امت اسلام با یکدیگر وحدت داشته باشند توسط دشمنان گاو شیرده خطاب نمی‌شدند و یک کشور مسلمان این‌چنین ذلیل نمی‌شد.

وی همچنین در ادامه با اشاره به اهمیت تولید علم و تربیت نیروهای کارآمد در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه تصریح کرد: دانشگاه و حوزه انتظار می‌رود تا کادر سازی کند و از حاشیه‌هایی که دانشگاه را زیر سؤال می‌برند دوری کند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی همچنین با تأکید بر جلوگیری از اختلاط غیر لازم دختران و پسران در دانشگاه‌ها و اتفاقات حاشیه‌ساز در دانشگاه‌ها افزود: دانشگاه‌ها نباید گرفتار این اتفاقات شوند زیرا باعث نگرانی مردم و سست شدن اعتماد مردم به دانشگاه‌ها خواهد شد.

وی در این بخش از خطابه‌های خود و در اعتراض به وضعیت و اتفاقات نامناسب و ناهنجار در دانشگاه‌های استان، استعفای خود از هیئت‌امنای یکی از دانشگاه‌های مرکز استان را اعلام کرد.

امام‌جمعه بجنورد در بخش دیگری از خطبه‌های خود با اشاره به هفته گرامیداشت بسیج گفت: بسیجی یعنی دغدغه‌مند و وظیفه‌شناس بودن و حق دفاع از کشور و ولایت و خون شهدا را ادا کردن.

وی همچنین با اشاره به برخی نکات در خصوص بسیجی بودن تصریح کرد: بسیجی باید درصحنه و بیدار، تیزبین و آتش به اختیار باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی همچنین حضور در همه صحنه‌ها و خط‌شکن بودن را از دیگر ویژگی‌های بسیجیان دانست و گفت: نعمت بسیج روزبه‌روز در کشور ریشه‌دارتر و خالص‌تر می‌شود.

انتهای پیام/