اردبیل » استانها » تولیدی » خبر پوششی » عفت آقایاری
کد خبر : 535086
سه شنبه - 29 آبان 1397 - 12:20
مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل:

دامداران استان اردبیل داروی تب برفکی نمی زنند

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل با اشاره به اینکه مایه کوبی دام های سبک دامداران به صورت رایگان و دام های سنگین نیز برای هر راس با ۷۵ هزار ریال انجام می گیرد، گفت: متاسفانه دامداران استان از طرح مایه کوبی دام ها در برابر بیماری خسارت زا و خطرناک تب برفکی استقبال نمی کنند.

دامداران استان اردبیل داروی تب برفکی نمی زنند

به گزارش پایگاه خبری ربیع، مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: دامداران این استان با وجود رایگان بودن، از طرح مایه کوبی دام ها در برابر بیماری خسارت زا و خطرناک تب برفکی استقبال نمی کنند.

دکتر صادق صالحی در آیین معارفه رییس دامپزشکی خلخال افزود: هم اکنون مایه کوبی دام های سبک دامداران به صورت رایگان و دام های سنگین نیز برای هر راس با ۷۵ هزار ریال انجام می گیرد.

وی با بیان اینکه هزینه دریافتی از دامداران جهت مایه کوبی دام های سنگین صرفا برای تامین هزینه خرید واکسن وارداتی تب برفکی است، اظهارداشت: در صورت تامین ۵۰ درصد اعتبار مورد نیاز از سوی فرمانداریها، این اداره کل نسبت به تامین ۵۰ درصد هزینه مایه کوبی دام های سنگین اقدام می کند.

او با توصیه به دامداران برای همکاری با ماموران دامپزشکی گفت: در صورت مقاومت دامداران در برابر مایه کوبی به موقع دام ها در مقابل بیماری تب برفکی خسارات ناشی از شیوع این بیماری در دامداری ها بسیار سنگین و غیر قابل جبران خواهد بود.

صالحی اضافه کرد: تلاش دامپزشکی استان برای مقابله با بیماری های مشترک انسان و دام در حالی صورت می گیرد که در سال های اخیر اعتباری برای این منظور به دامپزشکی تخصیص داده نشده است.

دکتر بشیر خالقی نماینده مردم شهرستان های خلخال وکوثر در مجلس شورای اسلامی هم در این آیین گفت: غیرسیاسی بودن، دوری از جریان انتخابات، کار برای جلب رضایت خدا و خلق او، تلاش برای توسعه و پیشرفت منطقه و تحقق خواسته عموم جامعه از جمله وظایف مدیران اجرایی بوده و انتظار می رود درانتخاب آنها این مهم مورد توجه قرار گیرد.

فریدون بابایی فرماندار خلخال نیز با بیان اهمیت فعالیت های دامپزشکی در تحقق اهداف اقتصاد معیشتی مردم گفت: فرمانداری برای تامین اعتبار مایه کوبی رایگان دام های سنگین منطقه تلاش خواهد کرد.

در این آیین با تقدیر از تلاش ۱۱ ساله دکتر سعیدی رییس قبلی اداره دامپزشکی خلخال، دکترعلی بهرو به عنوان سرپرست جدید این اداره معرفی شد.

انتهای پیام/