سینما، تئاتر و تلویزیون » هنر
کد خبر : 598981
پنجشنبه - 13 دی 1397 - 19:38
بسته خبری تئاتر/ ۱۳ دی ۹۷

«خفتگان و مردگان» تا «دو جلاد» در عمارت نوفل لوشاتو

دو نمایش «خفتگان و مردگان» به کارگردانی تبسم شاه‌پوری و «دو جلاد» به کارگردانی محمود یوسفی به صحنه عمارت نوفل لوشاتو می‌روند.

«خفتگان و مردگان» تا «دو جلاد» در عمارت نوفل لوشاتو

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، نمایش «خفتگان و مردگان» اولین اثر نمایشی تبسم شاه پوری در مقام کارگردان است که با همراهی تایماز رضوانی و تبسم شاه پوری بر اثر برداشتی آزاد از نمایشنامه مکبث شکسپیر با نگاهی به پیشینه تاریخی این ماجرا به نگارش درآمده است و کوشش شده به روایت تازه‌ای از این داستان به همراهی فرم و ساختار فانتزی و پست مدرن بپردازد.
این نمایش با بازی آرمان خوزستانى، شکیلا شرافتمند، مهدى توکلى نیا و محمد امین افشار از ۹ الی ۲۷ دیماه ساعت ۱۹:۴۵ دقیقه در سالن دو عمارت نوفل لوشاتو به روی صحنه می‌رود.

*«مصاحبه» در تالار ناصرخسرو برپا می‌شود

 نمایش «مصاحبه» به تهیه کنندگی و کارگردانی سید محمد رضا فهمیزی در تالار ناصرخسرو به روی صحنه می رود.این نمایش که از آثار جویس کرول اوتس است،توسط  گروه نمایشی گفت ، از ۱۶ تا ۲۱ دی هر شب ساعت۱۹:۳۰ و از ۲۳ دی تا ۵ بهمن ماه  ساعت ۱۸:۳۰ در تالار ناصرخسرو به روی صحنه می‌رود.

بازیگران این نمایش عباس ستارزاده ،اشکان نجاتی ،نیکا خسروآبادی و فرحناز اصغری سرابی هستند. در خلاصه داستان این نمایش آمده: خبرنگار جوانی به مصاحبه یکی از بزرگان ادبیات دنیا که سال‌ها پیش برنده جایزه نوبل هم شده می‌رود اما به مرور متوجه می‌شود که …

*هادی مرزبان «آهسته با گل سرخ» را به دیگر شهرهای ایران می برد

هادی مرزبان کارگردان تئاتر که در پاییز سال جاری نمایش «آهسته با گل سرخ» اثر زنده یاد اکبر رادی را در تماشاخانه سنگلج روی صحنه برده بود، درباره احتمال اجرای این اثر نمایشی در شهرهای دیگر ایران گفت: قرار است از ۲۷ دی این نمایش را در شهر اصفهان و در سالن شهرداری این شهر روی صحنه ببریم. نکته جالب این است که نمایش «آهسته با گل سرخ» را در سالنی اجرا خواهیم کرد که حدود ۲۰ سال پیش با نمایش «میر عشق» آن را افتتاح کرده بودیم.

وی درباره تعداد اجراهای «آهسته با گل سرخ» در شهر اصفهان افزود: طبق برنامه ریزی انجام شده این نمایش در شهر اصفهان ۴ اجرا خواهد داشت.اجراهایی برای اجرای این اثر نمایشی در شهرهای زاهدان، شیراز و قزوین نیز شده است که در حال برنامه ریزی این سفرها و اجراها هستیم. تمامی این اجراها در ماه‌های باقیمانده سال جاری انجام خواهند شد.  نمایش «آهسته با گل سرخ» با حضور میترا حجار، محمد حاتمی، سام قریبیان، فریبا کوثری، حبیب اسماعیلی و بازیگر نوجوان سروش میرزایی در تماشاخانه سنگلج به صحنه رفته بود.

*دو جلاد در نوفل لوشاتو

نمایش «دو جلاد» با نویسندگی فرناندو آرابال ، طراحی و کارگردانی محمود یوسفی و تهیه‌کنندگی داوود نامور و محسن نجار حسینی، از یازدهم دی ماه در عمارت نمایشی نوفل لوشاتو به روی صحنه می‌رود.

پیش‌فروش بلیت این اجرا در سایت تیوال آغاز شده است. «دوجلاد» تا آخر دی ماه ، هر روز به غیر از شنبه‌ها ساعت ۱۸:۳۰ در عمارت نمایشی نوفل لوشاتو به نشانی خیابان نوفل لوشاتو، کوچه زیبا، پلاک ۱ به اجرا درمی‌آید. در این نمایش محمدرضا فارابی، امید قنبری، عالیه شریفی، محمدحسین خادمی، محمدحسین اثنی‌عشری ، رضا عیسی آبادی به ایفای نقش می‌پردازند.

*«برفک» در تئاتر شهر

تازه‌ترین نمایش جواد عاطفه، نویسنده، مترجم و کارگردان تئاتر از ۱۹ دی ماه در سالن سایه‌ مجموعه‌ تئاتر شهر روی صحنه خواهد رفت.

جواد عاطفه که پیش از این نمایش‌های «دده‌خانم» و «خانم ایکس» را در مقام نویسنده و کارگردان اجرا کرده است، طراحی صحنه و لباس نمایش را خود برعهده دارد. تنها بازیگر این نمایش، عاطفه پاکبازنیا است که همچون تجربه بازی در دو نمایش پیشین این کارگردان، یک تک‌گویی بلند را نقش‌آفرینی خواهد کرد.

انتهای پیام/