استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 735094
یکشنبه - 19 خرداد 1398 - 21:30

خراسان شمالی پایلوت توسعه دام سبک در کشور شد / پیگیری ۴ رسته در سال ۹۸

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه جوادالائمه خراسان شمالی با اشاره اجرای طرح توسعه دام سبک در خراسان شمالی گفت: این طرح اولیه در استان موفق شد و اکنون به‌صورت گسترده و پایلوت اجرایی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، محمدرضا شجاع اظهار کرد: در راستای گسترش پروژه دام سبک استان و با پیشینه یک سال کار در این حوزه پروژه دام سبک خراسان شمالی به‌عنوان یکی از پروژه‌های موفق در کشور انتخاب‌شده است.

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه حضرت جوادالائمه (علیه‌السلام) بیان کرد: تفاهم‌نامه توسعه دام سبک در خراسان شمالی با همکاری جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، دامپزشکی و دفتر روستایی استانداری خراسان شمالی به امضا رسیده است.

وی در ادامه اهداف این تفاهم‌نامه را تقویت زنجیره ارزش دانست و افزود: در این تفاهم‌نامه  مدیریت تغذیه، تولید مثل و ژنتیک دام سبک استان در دستور کار قرار دارد.

شجاع با اشاره به شعار قرارگاه پیشرفت و آبادانی بیان کرد: شعار قرارگاه پیشرفت و آبادانی این است که با مردم، برای مردم و توسط مردم  پروژه‌ها باید انجام بگیرد که در این راستا دستگاه‌های اجرایی خودشان را ملزم کرده‌اند کاری که بناست برای نقاط محروم انجام بگیرد در راستای ایجاد اشتغال و امنیت غذایی کشور  با تکیه‌بر اقتصاد مقاومتی و ترویج رونق تولید انجام شود.

وی با تشریح رسته‌های مورد تأکید در خراسان شمالی برای پیشرفت و توسعه نقاط محروم گفت: دام سبک، گیاهان دارویی، فرش و تولید عسل ۴ رسته اصلی در سال ۹۸ برای پیگیری و توسعه خواهد بود.

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه جوادالائمه خراسان شمالی در انتها از عضویت ۳۵ هزار نفر در شبکه روستایی این مجموعه در استان خبر داد و اظهار کرد: بیش از ۲ میلیون رأس دام سبک تحت پوشش این شبکه قرار دارد که در ۱۰ شبکه روستایی مدیریت‌شده و تا پایان این طرح به ۴۰ شبکه روستایی دام می‌رسد.

انتهای پیام/ر