استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 817030
یکشنبه - 10 شهریور 1398 - 19:09

خراسان شمالی میزبان همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری در آبان ماه

استاندار خراسان شمالی در ارتباط با همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری که نهم و دهم آبان ماه خراسان شمالی میزبان آن است نیز گفت: برگزاری همایش مدنظر است نه نمایش و برای این منظور بخش امور خارجه را فعال کردیم.

خراسان شمالی میزبان همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری در آبان ماه

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدعلی شجاعی در نشستی با سرمایه‌گذاران اظهار داشت: خراسان شمالی آماده سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف است تا این طرح‌ها را عملیاتی کند لذا برای سرمایه‌گذاران کوتاهی نخواهیم کرد.

وی افزود: می‌خواهیم با این سرمایه‌گذاری‌ها اندک‌اندک بخش اشتغال و توسعه استان را از دریچه دیگری به سرمنزل مقصود برسانیم.

استاندار خراسان شمالی گفت: در سال جاری حداقل تلاش کردیم تا از منابع مختلف با هلدینگ های مختلف جلساتی برگزار شود تا شاهد حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی دارای رزومه باشیم.

شجاعی در ادامه سخنان خود بر انعقاد تفاهم‌نامه توسط سرمایه‌گذاران این نشست تأکید کرد و افزود: هدف اصلی ما از برگزاری چنین نشست‌هایی انعقاد تفاهم‌نامه است نباید چنین جلساتی فقط به‌صورت شفاهی ارائه شود و مهم‌تر آنکه طرح‌ها با توجیه و شتاب انجام‌شده و دستگاه‌های اجرایی متولی نیز پای‌کار باشند.

وی ادامه داد: در تفاهم‌نامه‌ها نیز زمان، مبلغ و تعداد و به‌طورکلی کلیات طرح‌ها باید مشخص شود.

شجاعی در ارتباط با همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری که نهم و دهم آبان ماه خراسان شمالی میزبان آن است نیز گفت: صرف حضور یک عده در این همایش کافی نیست زیرا نمایش نیست بلکه برگزاری همایش است که برای این منظور بخش امور خارجه را فعال کردیم.

وی ادامه داد: از کشورهایی که اهل سرمایه‌گذاری هستند و سرمایه‌گذاران داخلی نیز دعوت‌شده و اینکه قول مساعد از مسئولان ارشد کشوری ازجمله رییس مجلس شورای اسلامی، مدیران بانک‌ها و هلدینگ ها اخذشده تا کارها به‌صورت عملیاتی ارائه شود.

استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: این نشست‌های مختلف، برگزاری همایش‌ها و رایزنی‌های اقتصادی را به‌صورت مستمر ادامه می‌دهیم تا سرمایه‌گذاری‌هایی که با پیشران‌های اقتصادی استان هماهنگ هستند را به سرانجام برسانیم و در حال حاضر هم شرایط فراهم است.

وی اظهار داشت: همچنین سرمایه‌گذاران کشورهای عربی با سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیون دلار منوط به داشتن شریک ایرانی نیز اعلام آمادگی کرده‌اند.

انتهای پیام/