استانها » تولیدی » خبر پوششی » قم » محمد توکلی
کد خبر : 908731
دوشنبه - 2 دی 1398 - 15:41

خدمات به بیش از نود و پنج هزار نفر توریست غیر ایرانی در شهر قم

رئیس اداره امور بین الملل آستان مقدس بانوی کرامت از خدمات به بیش از نود و پنج هزار نفر توریست غیر ایرانی در شهر قم خبر داد.

خدمات به بیش از نود و پنج هزار نفر توریست غیر ایرانی در شهر قم

به گزارش پایگاه خبری ربیع، کمال اردکانی در کارگروه گردشگری که عصر روز یکشنبه اول دی ماه ۱۳۹۸ در سالن حضرت خدیجه کتابخانه حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد، با اشاره به بازدید گردشگران غیر مسلمان خارجی از حرم حضرت معصومه (س) در سال گذشته گفت: بیش از بیست هزار توریست غیر مسلمان از حرم بازدید کردند که اکثر آنها از کشورهای اروپایی بودند.

وی دربیان اینکه بیشترین حضور توریست های خارجی در قم در ماه های اردیبهشت و آبان هست، بیان کرد: کشورهای فرایسه،آلمان و ایتالیا از کشورهایی هستند که تعداد توریست های آن ها برای بازدید از حرح حضرت معصومه (س) بیشتر بوده است.

اردکانی کیوسک ایستگاه زائر را مناسب ترین راه برای اطلاع رسانی گردشگر خارجی دانست و اظهار کرد: درصدد هستیم برای توریست های خارجی امکاناتی را فراهم کنیم که با مراجعه به ایستگاه زائر علاوه بر بازدید حرم،از اماکن و آثار تاریخی قم نیز بازدید نمایند.

وی با توجه به ورود شخصیتهای سیاسی و مذهبی کشورهای مختلف جهان به شهر قم و بازدید از اماکن مذهبی از جمله حرم حضرت معصومه (س) ابراز کرد: شش سایت بین الملل برای دسترسی توریست های خارجی به زبان های مختلف جهان و هشت بخش در فضای مجازی برای استفاده علاقه مندان به اطلاع رسانی آستان مقدس بانوی کرامت فعال شده است.