استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 786156
جمعه - 11 مرداد 1398 - 19:24

خانواده‌ها نسبت به ازدواج جوانان سخت‌گیر نباشند

امام‌جمعه اسفراین گفت: ساده بودن ازدواج معصومین باید الگویی برای ازدواج در جامعه ما باشد و خانواده‌ها نیز نسبت به ازدواج جوانان سخت‌گیر نباشند و از چشم‌وهم‌چشمی در امر ازدواج پرهیز کنند.

خانواده‌ها نسبت به ازدواج جوانان سخت‌گیر نباشند

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از اسفراین،  حجت‌الاسلام قدیر محمدیان در آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان اسفراین که با حضور نمازگزاران در میعادگاه عاشقان الله مسجد اعظم امام خمینی (ره) این شهرستان برگزار شد پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوی الهی با تسلیت سالروز شهادت جانگداز نهمین اختر تابناک امامت و ولایت، جوادالائمه، حضرت امام محمدتقی علیه‌السلام گفت: پایان ماه ذی‌القعده سالروز شهادت امامی است که در سن هشت سالگی راهبری شیعیان را بر عهده گرفت و با علم و دانش خود دشمنان را ذلیل کرد.

وی گفت: باب‌الحوائج یکی از مهم‌ترین القاب امام نهم حضرت جواد (ع) است، امامی که در سنین کودکی ستاره ولایت به او اعطا شد و در سنین جوانی به شهادت رسید.

امام‌جمعه اسفراین افزود: حضرت امام جواد (ع) وظیفه امامت خود را به‌گونه‌ای خوب ادا کردند که دشمنان اسلام تحمل نیاورده و تلاش کردند تا در سنین جوانی ایشان را به شهادت برسانند.

وی با تبریک سالروز ازدواج مولای متقیان و حضرت فاطمه زهرا (س)  گفت: ساده بودن این ازدواج باید الگویی برای ازدواج در جامعه ما باشد و خانواده‌ها نیز نسبت به ازدواج جوانان سخت‌گیر نباشند و از چشم‌وهم‌چشمی در امر ازدواج پرهیز کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان اسفراین در ادامه ضمن تبریک روز خبرنگار به همه اصحاب رسانه و خبرنگاران سخت‌کوش و خستگی‌ناپذیر و با گرامیداشت یاد و خاطره خبرنگار شهید محمود صارمی که با شهادتش برگی زرین را در تاریخ تقویم جمهوری اسلامی ورق زد و روز خبرنگار را در حرمت این قشر به ثبت رساند گفت: خبرنگاران به‌عنوان قشری که حضور مستمر در جامعه داشته و بر همه مسائل مختلف اشراف دارند جز نخبگان به شمار می‌آیند.

وی گفت: خبرنگاران از مهم‌ترین عناصر مهندسی افکار عمومی جامعه هستند که با ترسیم فضاهای مختلف به‌عنوان حلقه اتصال بین مردم و مدیران به خوبی ایفای نقش می‌کنند.

امام‌جمعه اسفراین بابیان اینکه  ۱۷ مرداد یادآور رشادت، مقاومت و حماسه‌آفرینی کسانی است که رفتند تا حقیقت و حق بماند افزود: امروزه خبرنگاران باید با الگوپذیری از روش این شهید عرصه خبر دربیان و انعکاس حقایق و واقعیت‌های جامعه از هیچ کوششی دریغ نکنند.

محمدیان در پایان ضمن محکوم نمودن یاوه‌گوی‌های استکبار جهانی و سناریوهای جدید آمریکائیان در تحریم‌ها گفت: این‌گونه حرکت‌ها برای منحرف کردن افکار عمومی است که بهترین پاسخ به ترامپ و ترامپ های داخلی کشور بیرون کشیدن اموال و دارایی‌های مردم مظلوم ایران از حلقوم رانت‌خواران و مفسدان اقتصادی است که در این مبارزه می‌توان درآمدهای خوبی را به جامعه تزریق و مشکلات را مرتفع کرد.

انتهای پیام/