استانها » اصفهان » تولیدی » گزارش-مصاحبه
کد خبر : 244820
یکشنبه - 10 دی 1396 - 11:04
خبرنگار: فاطمه زیلنیان

حماسه میدان‌داران انقلاب

نه دیروز هوای خوبی داشت ونه پایان هفته وروز جمعه، اما مگر فرقی هم می کند؟ انجا که پای مصالح ملی در میان باشد، زمانی که حرمت عشق ولایت ملاک باشد چه فرق میکند که هوا بارانی باشد یا طوفانی؟ چه فرق می کند که اغاز هفته باشد یا روز تعطیل.

حماسه میدان‌داران انقلاب

به گزارش پایگاه خبری ربیع، نه دیروز هوای خوبی داشت ونه پایان هفته وروز جمعه، اما مگر فرقی هم می کند؟ انجا که پای مصالح ملی در میان باشد، زمانی که حرمت عشق ولایت ملاک باشد چه فرق میکند که هوا بارانی باشد یا طوفانی؟ چه فرق می کند که اغاز هفته باشد یا روز تعطیل.

مهم ادای دین است، ادای دین به انقلاب واهداف بزرگ ان، احترام گذاشتن به انچه خود اگاهانه انتخاب کردیم، استوارانه پایش ایستادیم وخون دادیم و مقتدرانه نگهش داشته ایم.

آری! دیروز ۹ دی ماه بود، سال روز تجلی بصیرت الهی، سالگرد تجدید بیعت با نائب بر حق امامت و روز شهادت وشهامت.

میدان انقلاب دیروز حال وهوای دیگری داشت، ساعت از ۲ بعد از ظهر گذشته بود وجمعیت قطره قطره خود را برای پیوستن به دریای وحدت وهم دلی به محل تجمع می رساند. خرد وکلان، پیر وجوان در هر مقام ومرتبه شغلی حاضر وناظر در میدان انقلاب امده بودند تا نهال بیعت با امام محبوبشان را دوباره ابیاری کنند و بگویند: ” تا پای جان ایستاده ایم”

مراسم با حضور پرشور و یکپارچگی مردم و هیاهوی حاضران که در شعارهای کوبنده انان طنین انداز است اغاز می گردد و پس از صوت دلنشین کلام الهی و شعارهای کوبنده علیه آمریکا، اسرائیل و فتنه‌گران داخلی، سخنران مراسم، حجت الاسلام حاجی صادقی به بیان خطابه خود پرداخت.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ضمن تقدیر وتشکر از حضور گرم مردم اصفهان گفت: مردم شهید پرور وانقلابی در حماسه ۹ دی در برابر بزرگترین خطر وتهاجمی که امده بود تا نور انقلاب را خاموش کند ایستادند واین اتش فتنه را خاموش وخاکستر ساختند.

حجت الاسلام حاجی صادقی روز تجلی مردم در ۹ دی را روزی عاشورایی دانست و اضافه کرد: ملت ما در برابر جنگ‌های سرد و حمله‌های نظامی بارها مقاومت کرده اند و ابدیده گشته‌اند، دشمن خیال می کرد می تواند حادثه سال های پس از فوت پیامبر و امام کشی مسلمانان توسط خودشان را دوباره تکرار کند، انان خیال میکردند می توانند با افراد خود فروخته وخود فریفته در مقابل انقلاب بایستند.

وی ادامه داد: هر انقلابی همیشه با دشمنان خود مواجه بوده وخواهد بود واین طور نیست که کسانی فکر کنند این تقابل و رویارویی دشمنان با ما روزی به پایان خواهد رسید، همان گونه که خداوند میفرماید:”جعلنا لکل نبی، عدوا شیاطین الانس والجن”. از دشمن انتظاری جز دشمنی نیست و مسلمانان باید همواره بصیرت واگاهی خود را حفظ نمایند.

حاجی صادقی در بخش دیگر سخنان خود اضافه کرد: فتنه سال ۸۸ از سالها پیش از ان در امریکا پایه ریزی شده بود کما اینکه امروز اسناد ومدارک ان گواه بر این مدعاست و سناتور امریکایی خود به طور علنی چهار سال پیش از فتنه بیان کرده بود که ” ما در ایران نظام را با جنبش سبز منهدم خواهیم ساخت”. اکنون طرف دشمن ما رژیم ستمگر امریکا و رژیم غاصب صهیونی است والبته خودفروختگان داخلی این جریان نیز از اتفاقات سال ۸۸ تبرئه ومبرا نیستند.

وی ابراز امیدواری کرد: جامعه دانشگاهی و حوزه‌های علمیه ما این حادثه را نوعی اتفاق تاریخی که در گذشته حادث شده وپایان یافته ندانند بلکه ان را نهضتی بدانند که از واقعه عاشورا اغاز و مادامی که ظلم واستکبار هست ادامه دارد و پویا خواهد بود.

حاجی صادقی با طرح این سؤال که چرا فتنه ۸۸ ناکام ماند، افزود: دو عامل اساسی در شکست فتنه ۸۸ نقش داشت؛ یکی نقش آفرینی رهبری فرزانه انقلاب بود که پرچم عاشورا را بالا نگه داشت، رهبری که بصیر و شجاع و حکیم است و در برابر همه فشارها ایستاده است. عامل دوم هم مردم هستند که اگر کسی قصد تعرض به دین و انقلاب آنها را داشته باشد، در مقابل آن می ایستند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: حماسه ۹ دی حاوی درسها و پیامهایی است که باید در موقعیت مناسب و دور از هیجان به آنها پرداخته شود و اولین پیام آن به رهبری فرزانه است که این مردم، مردم کوفه و صفین نیستند و با تاسی به علمدار ولایت حضرت عباس شعار «انی احامی ابدا عن دینی» سر می دهند. پیام دوم این روز به مسئولین و همه کسانی است که فرصت و توفیق خدمت گذاری به این مردم و نظام اسلامی را داشته اند؛ مطالبه حماسه آفرینان ۹ دی از آنها اطاعت محض و سربازی ولایت است. مسئولین بدانند که شکر نعمت این نظام و مردم، خدمت گذاری خالصانه به آنهاست و بدانند نظام ما نیاز ندارد دست به سوی دشمن دراز کند.

سخنران ویژه مراسم بزرگداشت ۹ دی در اصفهان ادامه داد: پیام سوم این روز به آمریکا و استکبار جهانی است که بدانند این مردم آمده اند تا آنها را از صحنه روزگار حذف کنند؛ اسرائیل به پیش بینی مقام معظم رهبری و امام خمینی، حداکثر تا ۲۵ سال آینده از صحنه روزگار حذف خواهد شد.

وی افزود: آخرین پیام این روز به ملت بصیر ایران و جوانان و نوجوانان ماست که بدانند مادامی که مردم با بصیرت و صلابت ایستادهاند، دشمن راه نفوذی به نظام اسلامی نخواهد داشت. دشمنان انقلاب اعتراف کرده اند، علت ۴۰ ساله شدن انقلاب اسلامی، پیوستگی امت با ولایت است و این همان چیزی است که دشمن آن را هدف قرار داده و بصیرت و آگاهی ملت را می طلبد.

در پایان مراسم، مردم غیور اصفهان با قرائت قطع نامه و تجدید بیعت با رهبر معظم انقلاب و امادگی همه جانبه با فرامین ایشان لبیک گویان و با شعار مرگ بر امریکا مسیر راهپیمایی را طی کردند.