تازه های تکنولوژی » سخت افزار » فناوری و ارتباطات
کد خبر : 250490
چهارشنبه - 23 اسفند 1396 - 17:05

حلقه موسیقی Wave ، گجتی هوشمند برای نواختن موسیقی الکترونیک!!

امروزه در عصر دیجیتال ابزارهای موسیقی نیز به سمت دیجیتالی شدن پیش رفته اند و نسل جدیدی از آلات موسیقی عرضه شده است.

حلقه موسیقی Wave ، گجتی هوشمند برای نواختن موسیقی الکترونیک!!

به گزارش پایگاه خبری ربیع،امروزه در عصر دیجیتال ابزارهای موسیقی نیز به سمت دیجیتالی شدن پیش رفته اند و نسل جدیدی از آلات موسیقی عرضه شده است.

کنترلر MIDI

کنترلر MIDI نوعی کیبورد (ارگ) می باشد که مانند ارگ صدا و ریتم و … ندارد و مناسب کسانی است که موسیقی الکترونیک کار می کنند. می توان این کنترلرها را از طریق پورت یا usb به کامپیوتر وصل کرد و به کمک نرم افزار های آهنگسازی نظیر fl studio ،nuendo ،sonar ،cubase به آهنگسازی مشغول شد .

حلقه موسیقی WAVE

حلقه هوشمند Wave نیز نوعی کنترلر پوشیدنی MIDI است که به کمک آن می توان جلوه های صوتی را تنظیم کرد، صدا را کم و زیاد نمود وحتی تن صدا را تغییر داد. تمام این دستورات را می توانید با حرکات دست خود انجام دهید.

حلقه هوشمند Wave در سه سال گذشته با همکاری موسیقی دانان مختلف در حال توسعه بوده است. نسخه ای که در حال حاضر ارائه شده است، دارای قابلیت های آزموده شده ای توسط صدها نفر از نوازندگان سازهای الکترونیک می باشد. در ماه نوامبر گذشته این گجت هوشمند حوزه موسیقی برای اولین بار در فستیوال موسیقی ایسلند مورد بهره برداری قرار گرفت.

سنجش حرکتی در گجت Wave (احتمالا به کمک نوعی ژیروسکوپ الکترونیکی)، به شما امکان کنترل متغیرهایی در چند محور مختلف را می دهد، که می تواند به هر ویژگی ای که در تنظیمات نرم افزاری مورد نظرتان تعریف شده است، متصل گردد. همان طور که درویدئو موجود می باشد سه حرکت اصلی بالا و پایین، حالت شیب و حالت چرخش برای این حلقه تعریف شده است.

علاوه بر این، دکمه هایی روی حلقه وجود دارند که می تواند فعالیت هایی مانند پخش، توقف یا ضبط و یا سایر تنظیمات مورد نظر شما را انجام دهند. همچنین می توانید با ضربه زدن انگشت خود روی سطوح نوعی پالس ایجاد کنید و یا امواج چندگانه را کوپل کرده تا موسیقی هایی زیبا به وجود آورید.

حلقه موسیقی Wave ؛ گجتی هوشمند برای نواختن موسیقی الکترونیک!!

پیش از این نیز حلقه Enhancia که در ماه ژانویه عرضه شده بود، به طور عمده برای کاربری صفحه کلید ارگ طراحی شده بود، اما حلقه Wave به نظر می رسد کمی بزرگتر باشد و عمومیت بیشتری داشته باشد. مثلا در حلقه Enhancia تغییر ویژگی ها متناسب با میزان جابه جایی آن بود، اما در Wave هر زمان که کلیدی را روی صفحه کلید فشار دهید، حلقه واکنش نشان می دهد و سیگنالی تولید می کند.

اگر بخواهید از این حلقه بدون اتصال به کامپیوتر یا iPad کار کنید، باید راهی برای اتصال بلوتوث Wave به زنجیره MIDI خود بیابید، اما Genkiهمچنین نوعی گیرنده Eurorack به نام Wavefront ارائه داده است که به شما اجازه می دهد تا خروجی Wave را به یک راه انداز مدولار متصل کنید.
انتظار می رود این محصول در ماه دسامبر سال جاری عرضه شود و قیمت آن برای حامیان مالی این پروژه در وبسایت پشتیبانی مالی Indiegogo از ۱۴۹ دلار آغاز می شود. همچنین به

همراه این محصول یک بسته نرم افزاری Wavefront با ۱۹۹ دلار نیز عرضه خواهد شد. سرمایه گذاری در وبگاه Indiegogo جهشی در جهت حمایت از پروژه های نوظهوری ایجاد می کند که برای اولین بار در این وبگاه عرضه شده اند.