سیاست خارجی » سیاسی
کد خبر : 823392
دوشنبه - 18 شهریور 1398 - 17:04

حزب پوتین اکثریت خود در انتخابات محلی روسیه را حفظ کرد

حزب حاکم روسیه علی‌رغم از دست دادن یک سوم از کرسی‌های خود در پارلمان مسکو، توانست اکثریت خود را در انتخابات محلی روز گذشته حفظ کند.

حزب پوتین اکثریت خود در انتخابات محلی روسیه را حفظ کرد

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، انتخابات محلی در روسیه روز گذشته (یکشنبه) برگزار شد و نتایج اولیه اکنون نشان می‌دهد که حزب حاکم «روسیه واحد»، حامی اصلی «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور این کشور، توانسته اکثریت خود را حفظ کند.

مردم روسیه برای انتخاب قانون‌گذاران محلی، فرماندارها و رؤسای شوراهای شهر به بیش از ۵ هزار شعبه رأی‌گیری در ۸۵ منطقه انتخاباتی در این کشور مراجعه کردند که طبق اعلام کمیته مرکزی انتخابات، مشارکت از سال‌های گذشته بیشتر بوده است.

به نوشته خبرگزاری «ریانووستی» علی‌رغم اینکه حزب روسیه واحد توانست اکثریت خود را در شوراهای شهر حفظ کند اما حدود یک سوم از کرسی‌های خود را در رقابت با گروه‌های مخالف از دست داد.

انتخابات در مسکو برای تعیین اعضای پارلمان محلی این منطقه (دوما) بود که گفته می‌شود حزب روسیه متحد تعداد ۲۶ کرسی از مجموع ۴۵ کرسی این پارلمان را به دست می‌آورد و اکثریت خود را حفظ می‌کند.

رقبای حزب حاکم روسیه یعنی حزب کمونیست توانست ۱۳ کرسی، حزب یابلوکو ۳ کرسی و حزب روسیه عادل نیز ۳ کرسی در پارلمان مسکو به دست آورد.

این در حالی است که مخالفان دولت و حزب حاکم روسیه طی ماه‌های اخیر با تبلیغات منفی و به راه‌اندازی تظاهرات و آشوب‌های خیابانی سعی در برگرداندن نظر مردم و شکست دادن حزب پوتین در این انتخابات بودند.

انتهای پیام/