استانها » البرز
کد خبر : 590461
شنبه - 8 دی 1397 - 11:30
امام جمعه کرج مطرح کرد

حرکت پرشتاب آمریکا به سمت افول/ تأکید بر لزوم خرید کالاهای ایرانی

امام جمعه کرج با بیان اینکه آمریکا به سمت افول با سرعت در حرکت است، گفت: همه مردم شاهد هستند که جایگاه و قدرت آمریکا تا چه اندازه‌ای تنزل یافته است.

حرکت پرشتاب آمریکا به سمت افول/ تأکید بر لزوم خرید کالاهای ایرانی

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس در کرج، آیت‌الله محمدمهدی حسینی‌همدانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کرج، ضمن تسلیت ضایعه درگذشت آیت‌الله هاشمی شاهرودی، اظهار کرد: مرحوم شاهرودی در طول عمر با عزت خود اقدامات عملی بسیاری را انجام داده است.

وی با بیان اینکه آمریکا به سمت افول با سرعت در حرکت است، افزود: همه مردم شاهد این موضوع هستند که جایگاه زورگویی و قدرت آمریکا تا چه اندازه‌ای تنزل یافته است.

امام جمعه کرج به سفر سرزده ترامپ به عراق اشاره کرد و گفت: این بازدید بسیار مخفیانه و با ترس واهمه انجام شد؛ از طرفی می‌توان گفت این سفر ترامپ حاکمیت کشور عراق را به چالش کشید.

حسینی‌همدانی در ادامه با بیان اینکه بخشی از دولت آمریکا تعطیل است، ادامه داد: این دولت مستکبر از درون در حال متلاشی شدن است و ارزش گذشته را در میان سایر جوامع ندارد.

وی اضافه کرد: آمریکا با تمام ضعف‌هایی که دارد باز هم به دنبال مدیریت جهانی است و جای تعجب دارد که برخی از مردم کشور باز هم به فکر توسل به آمریکا هستند اما باید بدانند که این کشور رو به افول است و باید به فکر جای دیگر باشند.

امام جمعه کرج با اشاره به سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی بیان کرد: استان البرز نسبت به سایر استان‌های کشور از لحاظ علمی برتر است و کمترین درصد بی‌سوادی را دارد.

امام جمعه کرج اضافه کرد: بودجه امسال از حساسیت بالایی برخوردار است و وضعیت فروش نفت نیز مشخص نمی‌باشد از این رو می‌توان به اهمیت شفاف‌سازی درآمدها اشاره کرد.

حسینی‌همدانی با بیان اینکه لازم است برای رهایی از وابستگی به نفت اقدام کنیم، اضافه کرد: باید از ظرفیت‌های همچون نیروهای انسانی و منابع طبیعی در راستای بهبود شرایط اقتصادی استفاده کنیم.

وی در ادامه به معضلات اقتصادی اشاره کرد و گفت: برای مثال بسیاری از تولیدات داخل استان البرز قادر به صادرات هستند و از نمونه مشابه خارجی برترند که لازم است این موارد تجاری سازی شوند.

امام جمعه کرج معتقد است باید از خرید کالای ایرانی استقبال کرد تا از بیکار شدن کارگران ایرانی جلوگیری شود.

حسینی‌همدانی در ادامه به حماسه ۹دی و بازخوانی نقشه دشمن در مقابل نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد و افزود: باید آگاهی مردم نسبت به توطئه دشمنان افزایش یابد تا بتوان به مقابله با آن‌ها بپردازیم.

وی اضافه کرد: بازبینی اهداف و شرایط فتنه سال ۸۸ به ما کمک می‌کند تا در هر شرایط و بحرانی بر اساس اقتضائات همان زمان به وظایف خود عمل کنیم.

امام جمعه کرج تصریح کرد: حضور مردم در تمامی شرایط حساس کشور و اتحاد میان آحاد جامعه به خاری در چشم دشمن تبدیل شده است.

حسینی‌همدانی در پایان سخنان خود با بیان اینکه دشمن در سال ۸۸ سعی داشت انتخابات قانونی را زیر سوال ببرد و به ناهنجاری در کشور دامن زند، خاطرنشان کرد: سال ۸۸ دشمن‌های داخلی و خارجی سعی داشتند با دروغ‌گویی، اتهام زنی، روش کودتای مخملی و اردوکشی‌های خیابانی به نظام ضربه بزنند اما مردم تحت فرمان ولایت فقیه در کشور به مقابله با این توطئه پرداختند و دماغ دشمنان را به خاک مالیدند.

انتهای پیام/و