اخبار نهادها و سازمان‎ها » استانها » اصفهان » شهرداری اصفهان
کد خبر : 784472
چهارشنبه - 9 مرداد 1398 - 22:32

حذف نایلون در ۵۰۰ نقطه مختلف شهر

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان از توزیع و نصب پوستر آموزشی در خصوص حذف نایلون و استفاده از کیسه‌های پارچه‎ای در فروشگاه‌ها و مراکز فرهنگی، ورزشی و آموزشی سطح شهر با همکاری انجمن زیست محیطی صلح با طبیعت خبر داد.

حذف نایلون در ۵۰۰ نقطه مختلف شهر

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از ایمنا، علی دهنوی اظهار کرد: از ۲۱ تیرماه و آغاز روز بدون پلاستیک تاکنون با همکاری انجمن زیست محیطی صلح با طبیعت، این پوسترها تهیه و در مراکز مختلف شامل فروشگاه‌­ها، مراکز آموزشی، باشگاه‌­ها نصب می‌شوند.

وی با تأکید بر همکاری ویژه با سمن­‌های زیست محیطی به منظور پیشبرد طرح‌­ها و برنامه­ های آموزشی در سطح شهر اصفهان افزود: این طرح و پوسترها به طور مستمر در ۵۰۰ مرکز تجاری، آموزشی و فرهنگی توزیع و ضمن ارائه یک آموزش کوتاه، نصب می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان، ضمن تقدیر از مشارکت انجمن صلح با طبیعت برای آموزش و فرهنگسازی در میان اقشار مختلف شهروندان، اضافه کرد: انجمن صلح با طبیعت یکی از حامیان فعال و عامل به آموزه‌های زیست محیطی در شهر اصفهان است که در برنامه­‌های مختلف با هدف کاهش تولید پسماند، آموزش تفکیک از مبدأ و حمایت از محیط زیست پیش‌قدم بوده است و در این راستا نیز بخش توزیع و آموزش طرح نصب  ۵۰۰ پوستر در سطح شهر را بر عهده گرفته که تاکنون بخش زیادی از آن اجرا شده است.

دهنوی این اقدامات را سبب برانگیختن کنجکاوی و توجه شهروندان نسبت به مباحث مهم حوزه مدیریت پسماند و ارتقای آگاهی­‌ها برای حرکت به سمت رفتارهای صحیح دانست و عنوان کرد: در این پوسترهای آموزشی سعی شده تا در قالب یک طرح گرافیکی گویا و جدید، اهمیت حذف نایلون و استفاده از کیسه­‌های پارچه‌­ای به بیننده گوشزد شود و بدون کلام اضافه، در ذهن مخاطب تلنگر لازم را ایجاد کند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان، برنامه‌­های آموزشی را بخش مهمی از رویکردهای اجرایی این سازمان دانست و تصریح کرد: رفتار شهروندان تعیین کننده میزان موفقیت پروژه‌­هایی است که در حیطه مدیریت پسماند تعریف می­‌شوند و از این حیث، با آموزش شهروندان در مکان‌­‌ها و زمان­‌های مختلف و به شیوه­‌های متنوع می­‌توان انتظار بهبود رفتار و در نتیجه دریافت نتایج بهتر از طرح‌­ها و برنامه ریزی­‌های مربوط به مدیریت پسماند را داشت.