حذف لااله الاالله از پرچم عربستان!

در روزهای اخیر در خبرها آمد محمد بن سلمان ولیعهد پرنفوذ عربستان در ادامه اصلاحاتش، این بار قصد تغییر یکی از نمادهای این کشور را دارد.

حذف لااله الاالله از پرچم عربستان!

عَنِ النبی (ص) قَال:

«مَنْ قالَ لا اِلهَ اِلا اللهُ مُخْلِصاً دَخَلَ الْجَنَّهَ وَاِخْلاصُهُ بِها اَنْ تَحْجُزَهُ لا اِله اِلا اللهُ عَمّا حَرَّمَ الله» (ثواب الاعمال، ص ۲۰)

رسول اکرم (صلی الله علیه وآله وسلم) فرموده است:

«هر کس که از روی اخلاص کلمه توحید را بگوید به بهشت می‌رود و مراد از اخلاص این است که «لااله الا الله» او را از ارتکاب گناه باز دارد»

در روزهای اخیر در خبرها آمد محمد بن سلمان ولیعهد پرنفوذ عربستان در ادامه اصلاحاتش، این بار قصد تغییر یکی از نمادهای این کشور را دارد.

در عربستان سعودی، مجلس شورا، بالاترین نهاد مشورتی پادشاهی سعودی است که اکنون به تغییر سرود ملی و پرچم عربستان رأی مثبت داده است. این مجلس با اکثریت آرا پیش نویس اصلاحیه شکل پرچم، حذف عبارت «لااله الاالله، محمد رسول‌الله» از پرچم ملی این کشور و تغییر سرود ملی را تصویب کرد. چرا؟ آیا این اقدام ولیعهد عربستان تعجب برانگیز است؟ او با این اقدام چه در سر دارد؟ پاسخ این سوال کاملا واضح است

زیرا عملکرد این فرد زدودن آثار اسلام از سر زمین عربستان و حرکت در مسیر رضایت رژیم صهیونیستی و استکبار آمریکاست؟ او تلاش می کند برای حفظ خود اربابانش را راضی نگه دارد چون بهیچ وجه نمی تواند به مردمش تکیه کند؟ مردمش مسلمانند و از دایره اسلام خارج نمی شوند. از طرفی ترس دشمن از شعار محوری پیامبر اسلام که شعار همه انبیاء الهی بوده است معنایی دارد که اگر همچنان در چشم و نگاه مردم باشد بلاخره نقش خود را که آزاد زیستن و خارج شدن از یوق حاکمان الهی است ایفا خواهد کرد و حکومت های آلوده به ظلم و فساد و استثمار و استکبار را از رده خارج می نماید! معلوم می شود دشمنان فهمیده اند این شعار آثارش در حال ظاهر شدن است و باید از دیدها خارج گردد. اماغافل از اینکه این شعار زدودنی نیست و در ضمیر انسانها و مخصوصا مسلمانان نهادینه شده است و مردم سرزمین وحی با این شعار همراه هستند. تردیدی نیست که حذف شعار لااله الاالله محمد رسول الله از پرچم عربستان سعودی گامی راهگشا در جهت قیام مردم آن کشور خواهد بود و انشاالله فرصت را برای اصلاح حکومت پادشاهی عربستان هموار می نماید. به یقین «لا اله الا الله» در اسلام کلمه توحید و پایه‌گذار اساس یکتاپرستی در ضمیر مردم است. هدف اصلی این کلمه، آزادی بشر از انواع بندگی های ناروا و نفی تمام معبودهای ساختگی و اثبات الهیت واقعی برای خداوند خالق است. «لااله الاالله» شعار آزادی اسلام است با جزء اولش «لااله» تمام معبودهای ساختگی را از کرسی خدائی به زیر می‌آورد و مردم را از ذلت و بندگی و پرستش آزاد می‌سازد و با جزء دومش «الاّ الله» عبودیت بشر را در چهار چوبه پرستش خداوند محصور می‌کند و آزادی معنوی را از خطر سقوط محافظت می‌نماید لذا دشمن از این شعار مهم به شدت می ترسد و حکومت عربستان را به به سمت زدودن آن می کشاند. «لا إله الاّ الله» ذکری است که اول باید به زبان و بیان گفته شود و بعد به قلب ایمان آورده شود و سپس در عمل و در هر آنی و هر کاری نصب العین قرار گرفته و لحاظ شود تا مبادا انسان در گفتار، گرایش قلبی و اعتقاد و نیز در عمل، لحظه‌ای دچار «إله» ها و شرک گردد. حالا اینها می خواهند آن را از ریشه ب‌زنند. آری، «لا اله الاّ اللّه»، اولین شعار همه انبیاست و گواهی است که همه صاحبان علم، همگام با فرشتگان به آن اقرار دارند.

«لااله الاّ اللّه»، مرز میان کفر و اسلام است و هر کافری با گفتن آن در امان اسلام درمی‌آید. پیامبراکرم از مسلمانی که به گفتنِ «لا اله الاّ اللّه» یکی از سربازان دشمن اعتنایی نکرد و او را کشت، انتقاد کردند و فرمودند: با اظهار این کلمه هر کسی در امان است، گرچه ندانیم در بیان آن صادق است یا نه.

در تاریخ می‌خوانیم که ابوجهل به پیامبر گفت: آیا ما ۳۶۰ بت را رها کنیم و یک خدا را بپذیریم؟ ما حاضریم ۱۰ کلمه بگوییم اما این یک جمله را نگوئیم. ولی پیامبر فرمود: همین جمله است که شما را به عزت و قدرت می‌رساند و شما را بر تمام امّت‌ها برتری می‌دهد. خوب دقت شود آنها می خواهند عزت را از مردم مسلمان عربستان بگیرند و اجازه ندهند آنان به قدرت و اقتدار برسند. اما کلمه محمد رسول الله که دنبال این شعار بر پرچم عربستان نقش بسته است به معنای نفی تمام مکاتب بشری و آن را به معنای قبول جاودانگی و جهانی‌بودن رسالت خاتم پیامبران و نفی همه از طاغوت‌هاست. شهادت به رسالت حضرت محمّد (ص)، پیمانی است که خداوند از همه پیامبران گرفته است که اگر رسالت او را نمی‌پذیرفتند به نبوّت نمی‌رسیدند. بنابراین «اشهد أن محمداً عبده و رسوله» شعار تمامی انبیاء بزرگ الهی است که تمامی مشرکان و کفار از آن می ترسند. آری، حکام عربستان در صورت اقدام عملی در حذف این شعار که مهمترین شعار مسلمانان است زمینه حرکت اصیل اسلامی برای برافراشته شدن پرچم اسلام محمدی در سرزمین وحی را فراهم خواهند کرد! بعون الله