پیشخوان » حج و زیارت و وقف » فرهنگ و هنر
کد خبر : 846513
پنجشنبه - 11 مهر 1398 - 14:42

حدود ۱.۹ میلیون زائر اربعین تاکنون در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند

مدیرکل عتبات سازمان حج‌و زیارت با اشاره به افزایش تعداد زائران اربعین، گفت: تاکنون حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار زائر اربعین در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند.

حدود ۱.۹ میلیون زائر اربعین تاکنون در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، صحبت‌الله رحمانی مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت  با اشاره به روند رو‌به رشد تعداد زائران اربعین حسینی از ثبت‌نام حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار زائر اربعین خبر داد و گفت: تا امروز یک‌میلیون و ۸۷۵ هزار نفر در سامانه سماح نام‌نویسی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه نام‌نویسی یک میلیون و ۷۸۰ هزار نفر با پرداخت حق بیمه و خدمات درمانی تکمیل شده است، افزود: استان تهران با ۲۸۹ هزار و۶۰۰ نفر، خوزستان با ۱۸۸ هزار و‌۴۲ نفر، اصفهان با ۱۶۰ هزار، خراسان رضوی با ۱۵۰ هزار و ۳۴ نفر و فارس با ۱۳۰ هزار و۱۰۰ نفر بیشترین متقاضی سفر به اربعین حسینی را دارند.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه زائران پیش از سفر به عراق در سامانه سماح نام‌نویسی کنند، گفت: از زائران حسینی می‌خواهیم که ثبت‌نام در سامانه سماح را به روزهای پایانی منتهی به اربعین حسینی موکول نکنند.

سال گذشته بیش از ۲ میلیون زائر ایرانی به حماسه عظیم پیاده‌روی اربعین حسینی مشرف شدند که امسال پیش‌بینی می‌شود بیش از ۳ میلیون ایرانی در ایام اربعین به این حماسه بزرگ تشرف یابند.

انتهای پیام/