استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 568237
چهارشنبه - 21 آذر 1397 - 22:55
معاون استاندار خراسان شمالی:

حداکثر بیکاری آشکار خراسان شمالی ۳۰ هزار نفر است / هدف‌گذاری ایجاد ۵۰ هزار شغل

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان شمالی گفت: هرچند که تعهد امسال ما برای ایجاد اشتغال ۱۱ هزار نفر است اما نباید خود را محدود به این آمار کنیم بلکه هدف‌گذاری ما باید برای ۵۰ هزار نفر باشد.

حداکثر بیکاری آشکار خراسان شمالی ۳۰ هزار نفر است / هدف‌گذاری ایجاد ۵۰ هزار شغل

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از بجنورد به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، مجید پورعیسی در چهاردهمین نشست اعضای کارگروه تخصصی اشتغال استان اظهار کرد: طبق آمار بین ۱۰ تا ۳۰ هزار نفر مشمول بیکاری آشکار در استان داریم بنابراین باید امسال برای ۵۰ هزار نفر فعالیت داشته باشیم که این امر با اتخاذ سیاست‌های مختلف امکان‌پذیر خواهد بود.

وی خطاب به اعضای کارگروه اشتغال افزود: همه شما باید تلاش مضاعف در افزایش آمار اشتغال داشته باشید چون با ایجاد هر یک شغل می‌توانیم افراد را از نابهنجاری‌های اجتماعی دور کنیم؛ بنابراین نیازمند نگاه مثبت مدیران در این خصوص هستیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود بر بازدید عملکرد طرح‌ها پس از پرداخت تسهیلات تأکید کرد و گفت: باید یک دوره زمانی مشخصی در نظر گرفته شود تا بدانیم تسهیلاتی که افراد متقاضی دریافت کرده‌اند در مسیر ایجاد اشتغال بوده است یا نه.

وی خاطرنشان کرد: اگر قرار است برای بخش خصوصی ظرفیتی را ایجاد کنیم باید این کار سریع‌تر و بدون دغدغه و سنگ‌اندازی انجام گیرد تا شاهد رقابت در عرصه بازار باشیم و نباید بازار در انحصار عده‌ای خاص باشد.

بنا بر گزارش این کارگروه، ۱۸ درصد طرح‌های استان از سوی متقاضیان نزد دستگاه تخصصی تأیید نشده، ۶۸ درصد طرح‌های اشتغال استان تأییدشده، ۳۸ درصد طرح‌های اشتغال که به سیستم بانکی معرفی‌شده مصوب شده و ۸۴ درصد از طرح‌های مصوب را بانک‌ها پرداخت کرده‌اند.

انتهای پیام/