پیشخوان » حج و زیارت و وقف » فرهنگ و هنر
کد خبر : 677972
شنبه - 10 فروردین 1398 - 14:07

حال و هوای کربلا در ایام شهادت امام کاظم (ع)

در آستانه ایام شهادت امام کاظم (ع) مراسم عزاداری در کربلا برپا شده است و جمعی از زائران نیز زیر باران در بین‌الحرمین به مرثیه‌سرایی می‌پردازند.

حال و هوای کربلا در ایام شهادت امام کاظم (ع)

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، این روزها با توجه به تعطیلات نوروز بسیاری از ایرانیان با کاروان‌های حج و زیارت به عتبات مشرف شده‌اند و نخستین روزهای سال خود را در اعتباب مقدسه سپری می‌کنند.

امروز هم‌زمان با سالروز شهادت امام‌ کاظم(ع) در بین‌الحرمین گروهی از کاروان‌های ایرانی حلقه زده و به عزاداری پرداختند.

در جای جای حرمین شریفین نیز پرچم‌های سیاه عزاداری امام موسی کاظم(ع) نصب شده است و مراسم‌های مختلف عزاداری به زبان‌های مختلف از عربی و ترکی تا ایرانی و پاکستانی برگزار می‌شود.

همچنین بارش رحمت الهی حال و هوای بین‌الحرمین را متفاوت کرده بود و هر کسی در گوشه و کنار حرمین شریفین و بین‌الحرمین به راز و نیاز و نجوا می‌پرداختند.

یکی از زائران حسینی که برای دومین بار به کربلا مشرف شده بود، می‌گوید: حال و هوای کربلا در این ایام وصف نشدنی است. وقتی وارد بین‌الحرمین می‌شوم و قطرات باران بر روی صورت می‌نشینند به یاد روز عاشورا می‌افتم و اشک می‌ریزم و با خود می‌گویم کاش این باران در آن روزها می‌بارید و‌ شهدای دشت کربلا با لب تشنه به جنگ با یزدیان نمی‌رفتند.

در گوشه‌ای دیگر از حرم حضرت عباس (ع)، مادر شهید صالحی که برای نخستین بار به این سفر معنوی مشرف شده است، می‌گوید: پسرم با لب تشنه شهید شده است. اما همیشه وقتی به یاد دستان بریده حضرت عباس (ع) و لبان تشنه آن حضرت می‌افتم دلتنگی و سختی‌های دوری پسرم را از یاد می‌برم و از خدا شاکرم که فرزندم راه حق را برگزید‌ و در این راه به شهادت رسید.

انتهای پیام/