علیفر تهدید به مهاجرت کرد

حاشیه جدید گزارشگر پر حاشیه

، اشتباهات پرشمار، صدای ناهنجار، اصطلاحات عجیب و البته اظهارنظرهای جنجالی درباره بزرگان فوتبال بخش جدانشدنی از ماجراهای علیرضا علیفر گزارشگر پرحاشیه تلویزیون است.

حاشیه جدید گزارشگر پر حاشیه

به گزارش پایگاه خبری ربیع، اشتباهات پرشمار، صدای ناهنجار، اصطلاحات عجیب و البته اظهارنظرهای جنجالی درباره بزرگان فوتبال بخش جدانشدنی از ماجراهای علیرضا علیفر گزارشگر پرحاشیه تلویزیون است.

در تازه‌ترین ماجرای این گزارشگر معمولاً جنجالی در بازی رئال مادرید و لوانته بازیکن شماره ۱۷ لوانته را جلال حسینی مدافع سرشناس پرسپولیس معرفی کرد. این ماجرا به سرعت تبدیل به یکی از ویدئوهای پربازدید مجازی شد. اما این جنجال عجیب به قدری عجیب و بودار بود که حتی مسئولان صدا و سیما که در طی این سالها به شکلی یکطرفه همواره از علیفر حمایت می‌کردند و دربرابر اشتباهات او معمولاً سکوت پیشه می‌کردند ناچار به واکنش شدند و خبر از تعلیق علیفر دادند. ماجرای تعلیق البته احتمالاً به این دلیل رخ داد که علیفر هر چند وقت یکبار برای اینکه در صدر اخبار زرد و حاشیه‌ای باشد رفتاری این چنینی را از خود بروز می‌دهد او گاهی از بزرگترین مربیان دنیا انتقاد می‌کند، گاهی اعلام می‌کند که تیم‌های لیگ برتری به دنبال او برای سرمربیگری تیمشان هستند و یا گاهی اوقات اعلام می‌کند که از سرشناس‌ترین مربیان جهان دانش بیشتری دارد. این اظهارات البته باعث شده علیفر همواره در صدر اخبار حاشیه‌ای حضور داشته باشد و اتفاقاً به همین دلیل هم صدا و سیما در این روزها که عادل و مزدک جایی در برنامه‌های مدیر جدید شبکه ۳ ندارند علیفر را به عنوان برگ برنده خود معرفی کند.

اما حاشیه جدید علیفر که البته به گفته خودش اشتباهی سهوی بوده (که به عقده نگارنده بعید به نظر می‌رسد که گزارش گر حرفه‌ای فوتبال نداند که جلال حسینی در تیمی مانند لوانته حضور ندارد) باعث شد مدیران سیما به این ماجرای سهوی بودن شک کنند و او را فعلاً از گزارش تعلیق کنند.

اما از آنجا که علیفر احتمالاً از رفتار مدیران همیشه حامی‌اش شگفت زده شده جنجالی تازه را آفرید است.

علیفر بعد از ماجرای تعلیق در گزارشی مفصل اعلام کرده که قصد خروج از ایران و مهاجرت را دارد. او در مصاحبه‌ای گفته است: «باورتان نمی‌شود اما من از دیشب تا ۹ صبح پاسخ تلفن‌های خارجی را می‌دادم. همه می‌خندیدند و از این اتفاق استقبال کردند؛ می‌گفتند که خوب شد اینگونه شد. همانطور که گفتم هم از رادیوها، شبکه‌های خبری و دو تلویزیون فارسی زبان در لس آنجلس با من صحبت کردند. البته من قرار نیست با توجه به سن و سالی که دارم کارمند این تلویزیون‌ها باشم و به عنوان گزارشگر و مجری کار کنم بلکه قرار است مدیر گروه ورزشی بشوم هرچند در کنارش کار اجرا و گزارش هم انجام خواهم داد.»

شگفتی این ماجرا اینجاست که علیفر در کشور خودمان هم یکی از ضعیف‌ترین گزارشگران فوتبال است و هواداران تیم‌های مختلف ترجیح می‌دهند در هنگام گزارش او مسابقه مورد نظرشان را بی صدا ببینند و معلوم نیست کدام شبکه بخت برگته فرسی زبان به دنبال این است که با حضور علیفر بر تعداد مخاطبانش بیفزاید. فردی مانند علیفر اگر حمایت یکجانبه برخی مدیران سیما نبود احتمالاً تنها می‌توانست مسابقات دسته چندم کشور را گزارش کند. اما با کمال تعجب او نه تنها از این حمایت‌ها برای بالاتر بردن سطح گزارشگری‌اش بهره نبرده بلکه او در طی این سال‌ها به قدری اعتماد به نفس کاذب پیدا کرده که حالا به مدیران حامی‌اش هم دهن کجی می‌کند.

هر چند ماجرای مهاجرت و دعوت از شبکه‌های خارجی هم احتمالاً مانند درخواست تیم‌های لیگ برتری از علیفر برای مربیگری تنها بک بلوف تبلیغاتی از سوی این گزارشگر پر حاشیه است اما رفتن علیفر احتمالاً تنها گردانندگان کانال‌ها و صفحه‌های زرد شبکه‌های اجتماعی را ناراحت خواهد کرد وگرنه هواداران فوتبال نه تنها از رفتن علیفر خوشحال خواهند شد بلکه بعید نیست در کوچه و خیابان شاهد پخش شیرینی و شربت هم باشیم.

نکته مهم دیگر اینکه‌ای کاش مدیران سیما از ماجرای علیفر درس بگیرند و به جای حمایت از افراد پرحاشیه حمایت بیشتری از افراد توانمندی مانند عادل فردوسی پور و یا مزدک میرزایی داشته باشند. واقعاً که در چنین روزهایی جای خالی این افراد بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود.