موسیقی و هنرهای تجسمی » هنر
کد خبر : 669556
چهارشنبه - 22 اسفند 1397 - 20:40

«جِید رِیموند» جانشین رئیس گوگل شد/از برنامه‌نویسی ساده تا معاونت گوگل

«جِید رِیموند» کهنه‌کار صنعت بازی رایانه‌ای که در آغاز به عنوان یک برنامه‌نویس ساده پا به این عرصه گذاشت دیروز به عنوان نفر دوم گوگل منصوب شد.

«جِید رِیموند» جانشین رئیس گوگل شد/از برنامه‌نویسی ساده تا معاونت گوگل

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از  فارس به نقل از وِرایِتی، «جِید رِیموند» کهنه‌کار صنعت بازی رایانه‌ای که در آغاز به عنوان یک برنامه‌نویس ساده پا به این عرصه گذاشت دیروز به عنوان نفر دوم گوگل منصوب شد.

ریموند امروز در حساب توئیتری‌اش این خبر را اعلام کرد و نوشت: بسیار هیجان‌زده‌ام که بالاخره این خبر را به اشتراک می‌گذارم که به عنوان معاون به گوگل پیوستم.

ریموند کارش را در صنعت گِیم و بازی و برنامه‌نویسی برای کمپانی سونی آغاز کرد. او کارش را با شرکت EA(هنرهای الکترونیک) ادامه داد سپس به Electric Playground پیوست و در نهایت به کمپانی «اوبی‌سافت» مونترال کانادا ملحق شد و در آنجا تهیه‌کننده بازی موفق و جهانی «Assassin’s Creed»(کیش آدمکش) شد. او به عنوان مدیر تولید پروژه «Assassin’s Creed 2» «Watch Dogs» و « Splinter Cell: Blacklist» تام کلَنسی کارش را با همان کمپانی کانادایی ادامه داد.

ریموند در مقام مدیرعامل «اوبی‌سافت» تورنتوی کانادا کارش را ادامه داد و استودیوهای این کمپانی را توسعه داد. در سال ۲۰۱۵ به EA ملحق شد و بخش « Motive Studios» را بنا نهاد. او سال گذشته این کمپانی را ترک کرد. ریموند در همین ژانویه ۲۰۱۹ جایزه اسطوره را از هشتمین مراسم سالانه «جوایز بازی‌های رایانه‌ای نیویورک»(the 8th Annual New York Game Awards) دریافت کرد.

سال گذشته ریموند به خاطر تاثیر در حوزه بازی‌های ویدیویی و صنعت سرگرمی در فهرست ۵۰۰ انسان‌تاثیرگذار وِرایِتی قرار گرفت.

انتهای پیام/