تولیدی » خبر پوششی » شاهین شهر » شهرستان های اصفهان
کد خبر : 247071
پنجشنبه - 17 اسفند 1396 - 08:07
خبرنگار: وحید وطن خواهان

جوانسازی پرچین،پاکسازی و کندو کوب و کوددهی اتوبان معلم بعد از ۴ سال

پرچین آزادراه معلم پس از ۴ سال جوانسازی شد.

جوانسازی پرچین،پاکسازی و کندو کوب و کوددهی اتوبان معلم بعد از ۴ سال

به گزارش پایگاه خبری ربیع، پرچین آزادراه معلم پس از ۴ سال جوانسازی شد.

مهندس سهیل اکبر شهریاری-سرپرست سازمان پارک ها و فضای سبز بیان داشت: پرچین های واقع در تمامی بلوارهای سطح شهر و آزادراه معلم جوانسازی شدند تا در فصل بهار از حالت خشبی درآمده و سرسبز و شاداب بلوارهای شهر را زیبا نمایند.

پرچین بایستی هر چندسال یکبار جوانسازی شود و در هر سال کند و کوب و کوددهی انجام شود تا خاک اطراف گیاهان از فشردگی خارج و تبادل گازها در خاک به راحتی انجام شود.

چرا که ریشه گیاه به اکسیژن نیاز دارد و در صورت عدم تخلل خاک و نبود هوا ریشه دچار خفگی می شود.

کندو کوب به همراه کوددهی باعث تقویت و بهبود رشد گیاهان می شود. پرچین و درختان  بایستی هرس و تربیت شوند تا رشد آن ها کنترل، عمرشان افزایش و  زیبایی آن ها در منظر شهری تضمین گردد.

بر این اساس هرس پرچین بخصوص هرس جوانسازی سبب شادابی پرچین شده و آن را از حالت خشبی و خشک خارج می نماید. برای پرچین های بلوارهای سطح شهر و آزاد راه معلم پس از چند سال نه تنها جوانسازی و کندو کوب انجام شد بلکه گرد و غبار و زباله ای که توسط باد درمیان بوته ها محبوس شده بود پاکسازی شد، که اجرای این عملیات نه تنها باعث زیبایی مناظر شهری می شود بلکه از خشک شدن پرچین نیز جلوگیری می نماید.

مهندس شهریاری در ادامه افزود:پرچین آزادراه معلم و فضای سبز رفیوژهای آن که در حوزه شاهین شهر قرار دارد و چشم انداز زیبای ورودی شاهین شهر است. کار در آزادراه معلم بسیار سخت و خطرناک است اما با تمهیدات لازم و حضور عوامل محترم پلیس راهور،  واحد HSE و بکار بردن علایم هشدار دهنده، احتمال بروز حوادث خطرناک در زمان اجرای کار به حداقل می رسد.

کارگران فنی سازمان پرچین را جوانسازی و کارگران خدوم سازمان  کند و کوب و پاکسازی زباله ها و خاک و خاشاک از میان بوته ها را انجام دادند.

میزان خاک و خاشاک و زباله ها بسیار بالا بود که با همکاری همکاران بزرگوار در قسمت امور شهر جمع آوری گردید. مهندس شهریاری شخصاً در این عملیات نظارت و حضور داشت.

انتهای پیام/