استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 786165
جمعه - 11 مرداد 1398 - 19:34

جشن‌های «سفیر آفتاب» در خراسان شمالی برگزار می‌شود

مدیر حوزه هنری خراسان شمالی با اشاره به برگزاری جشن‌های سفر آفتاب در خراسان شمالی گفت: مناطق هدف این جشن‌ها، حاشیه‌های شهر و مناطق کم برخوردار در شهرستان‌های بجنورد، اسفراین، آشخانه و جاجرم است.

جشن‌های «سفیر آفتاب» در خراسان شمالی برگزار می‌شود

فارس از بجنورد حاشیه شهر بجنورد و سه شهر اسفراین، جاجرم و آشخانه در حال آماده شدن برای استقبال از جشن‌هایی هستند که در تبلیغات این طرح از آن «سفیر آفتاب» یاد شده است.

وحید نمازی در مصاحبه با خبرنگار فارس در بجنورد با اشاره به هدف اجرای این طرح اظهار کرد: جشن شادی در حاشیه‌های شهر با نگاه اجرای برنامه‌های نشاط‌آور و ارتقای سطح امیدآفرینی در محله‌های حاشیه شهر بجنورد و سه شهرستان استان طراحی و اجرای آن از امشب آغاز می‌شود.

وی با برشمردن تعدادی از اهداف این طرح گفت: افزایش روحیه اعتمادبه‌نفس در مردم، افزایش روحیه خودباروی و تلاش جمعی در مردم، توجه به ارتقای هویت اجتماعی در اهالی محله‌های حاشیه‌نشین، ارتقای نشاط اجتماعی و ایجاد امید و شادابی، شناسایی و معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مختلف در محلات، تلاش برای دسترسی و مشارکت بیشتر مردم به برنامه‌های فرهنگی هنری و کمک به تحقق عدالت فرهنگی و اجتماعی در محله‌های حاشیه‌نشین و کم برخوردار، استفاده و بهره‌برداری از زبان هنر برای انتقال مفاهیم مختلف اجتماعی و اعتقادی، برپایی جشن‌هایی به‌عنوان نمونه فعالیت‌های نشاط‌آور با محتوایی متناسب با الگوی ایرانی اسلامی برای سایر علاقه‌مندان  به فعالیت‌های نشاط‌آور ازجمله اهداف مدنظر این برنامه‌ها است.

مدیر حوزه هنری خراسان شمالی که ازجمله متولیان برگزاری این جشن‌های مردمی است، افزود: این مراسم‌ها با حضور چهره‌هایی شاخص از اهالی فرهنگ و هنر کشور و استان برای مردم و در مناطق مختلف شهر تدارک دیده‌شده که نخستین اجرای آن همزمان با ورود به ماه ذی‌الحجه برگزار می‌شود.

وی با تشریح محله‌های مدنظر برای اجرای این برنامه‌ها گفت: چهار محله شهربازی، جوادیه، گلستان شهر و محله حر در شهرستان بجنورد و در شهرستان‌های آشخانه، اسفراین و جاجرم، اجرای جشن‌های سفیر انقلاب در نظر گرفته‌شده است.

نمازی در ادامه به نحوه و چگونگی اجرای این جشن‌ها نیز پرداخت و گفت: در این برنامه تریلی سفیر آفتاب که با تغییر کاربری به یک آمفی‌تئاتر سیار تبدیل‌شده است، هر شب برای حداقل سه هزار نفر اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری با رویکردی نشاط‌آور و امیدبخش خواهد داشت که اغلب محتوای برنامه از ظرفیت‌های موجود در استان تأمین خواهد شد.

وی ادامه داد: سفیر آفتاب صرفاً در حاشیه‌ها و مناطق کم برخوردار حضور پیدا می‌کند و یک برنامه مردم پایه به‌حساب می‌آید و قرار است علاوه بر اجرای برنامه‌های شاد و متنوع،  قهرمانان و افتخارآفرین محله نیز معرفی و تجلیل شود.

مدیر حوزه هنری خراسان شمالی تأکید کرد: سفیر آفتاب فقط اجرای یک برنامه هنری نیست بلکه بهانه و فرصتی است تا صفای محلات بیشتر احساس شود و این تیم وظیفه دارد همه شرایط ایجاد این همدلی را مهیا کند که از ازدواج ساده، معرفی خیرین، کارآفرین‌ها تا حافظان و قاریان، خانواده معزز شهدا و جانبازان را در محلاتی که متأسفانه به نام حاشیه و کم برخوردار از آنان یاد می‌شود را معرفی کند و در همین محلات شاهد سرمایه‌های اصلی انقلاب اسلامی باشیم.

وی در انتها با دعوت از تمامی شهروندان برای حضور در این جشن‌ها گفت: مراسم سفیر انقلاب از ۱۱ الی ۱۷ مردادماه در محله‌های مشخص‌شده از ساعت ۲۰ هر شب برگزار می‌شود.

انتهای پیام/