استانها » البرز
کد خبر : 827263
یکشنبه - 24 شهریور 1398 - 13:56

جشنواره لاله های سال ۱۴۰۰ در کاخ مروارید کرج برگزار می شود

شهردار کرج گفت: تلاش می کنیم پاییز سال آینده جشنواره گل‌های داوودی و سال ۱۴۰۰ نیز جشنواره لاله‌های کرج را در کاخ مروارید کرج برگزار کنیم.

جشنواره لاله های سال ۱۴۰۰ در کاخ مروارید کرج برگزار می شود

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از کرج، علی اصغر کمالی زاده، شهردار کرج با اشاره به بهبود فضای سبز کاخ مروارید گفت: تاکنون عملیات حذف تمام علف‌ها و گیاهان زائد ۲۷ هکتار از فضای سبزی که نگهداری آن به شهرداری واگذار شده، صورت گرفته است.

شهردار کرج با اشاره به روش تامین منابع آبی موردنیاز برای آبیاری فضای سبز این مجموعه افزود: تاکنون چهار حلقه چاه برای آبیاری این ۲۷ هکتار فضای سبز آماده شده و به دنبال استفاده از سیستم‌های نوین برای آبیاری به موقع و مناسب درختان هستیم؛ با آبیاری مداوم، چمن‌هایی که سال‌ها به دلیل عدم آبرسانی مناسب خشک شده بودند، احیا و مجدداً سبز شده‌اند.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای بهسازی فضای سبز کاخ مروارید تصریح کرد: با شروع فصل پاییز شاهد عملیات بهسازی فضای سبز این مجموعه خواهیم بود که با انجام این اقدام زندگی و طراوت به درختان و گیاهان کاشته شده در محوطه کاخ مروارید باز می‌گردد؛ با این روند پیش بینی می‌شود چمن‌های کاخ مروارید برای فروردین سال آینده یکپارچه سبز و بازسازی شوند.

کمالی زاده با اشاره به اینکه مقرر شده دومین باغ گل‌های کرج در محوطه کاخ مروارید ایجاد شود، اذعان کرد: سال‌هاست برای بهبود وضعیت فضای سبز این مجموعه اقدامی صورت نگرفته بنابراین تبدیل بخشی از آن به دومین باغ گل‌های شهر زمانبر است و باید مرحله به مرحله پیش برود؛ حذف سرشاخه‌ها و درختان خشک این مجموعه در دستورکار سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری قرار گرفته و با دقت در حال انجام است.

شهردار کرج اظهار کرد: تاکنون تمام درختان فضای سبز ۲۷ هکتاری کاخ مروارید سه بار تحت آبیاری سنگین و آفت زدایی و شست و شو قرار گرفته‌اند؛ پس از چیدن علف‌های هرز، کودهی و آبیاری چمن‌ها، می‌توان نوارهای گل در بین چمن‌های سبز شده ایجاد کرد.

کمالی زاده در پایان با بیان اینکه امکان برگزاری جشنواره لاله های سال آینده در کاخ مروارید وجود ندارد، افزود: تلاش می کنیم پاییز سال آینده جشنواره گل‌های داوودی و سال ۱۴۰۰ نیز جشنواره لاله‌های کرج را در این مجموعه برگزار کنیم.

انتهای پیام/د/۱۱۰۵/س/