استانها » البرز
کد خبر : 790861
سه شنبه - 15 مرداد 1398 - 19:19

جشنواره رسانه‌های دیجیتال امام رضا (ع) با مشارکت ۸ شبکه اجتماعی برگزار می‌شود

فراخوان هفتمین جشنواره ملی جلوه‌های فرهنگ رضوی در فضای مجازی که قرار است با مشارکت هشت شبکه اجتماعی برگزار شود، اعلام شد.

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از البرز، محمدصادق افراسیابی معاون مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری هفتمین جشنواره ملی جلوه های فرهنگ رضوی در فضای مجازی خبر داد و اظهار داشت: این جشنواره از سری برنامه‌های هفدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) است که به همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین برگزار می‌شود.

وی افزود: اداره‌ کل ارشاد استان قزوین با همکاری بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) و مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌های روبیکا، چارخونه، آپارات، آخرین خبر، تماشا، نماشا، پروفایل و شمس توس، جشنواره ملی جلوه‌های فرهنگ رضوی در فضای مجازی را با هشتگ «#امام‌رضارادوستدارم» برگزار می‌کند.

افراسیابی در رابطه با قالب‌های آثار ارسالی بیان کرد: آثار منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌های پرمخاطب فرهنگی، هنری و رسانه‌ای با هشتگ «#امام رضارادوستدارم» در قالب‌های عکس نوشته، متن، گرافیک و اینفوگرافی، ویدئو و نماهنگ (کلیپ)، پویانمایی (انیمیشن) و موشن‌گرافیک می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

وی معیارهای ارزیابی این آثار را کیفیت فنی، میزان بازدیدکنندگان، دیدگاه بازدیدکنندگان و غنای محتوایی برشمرد و گفت: آثار ارسالی باید علاوه بر انتشار در گروه‌ها، کانال‌ها و صفحات شخصی مرتبط با شرکت‌کننده، در یکی از شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌های روبیکا، چارخونه، آپارات، آخرین خبر، تماشا، نماشا و پروفایل با هشتگ «#امام رضارادوستدارم» منتشر شده باشند.

معاون مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد اظهار کرد: در بخش عکس نوشته، متن، گرافیک و اینفوگرافیک به رتبه اول تندیس جشنواره به همراه لوح تقدیر و مبلغ ۱۵ میلیون ریال وجه نقد، رتبه دوم لوح تقدیر به همراه ۱۲ میلیون ریال وجه نقد و به مقام سوم این جشنواره هم لوح تقدیر و مبلغ هشت میلیون ریال وجه نقد اهدا می‌شود.

وی در خصوص جوایز بخش ویدئو و نماهنگ (کلیپ)، پویانمایی (انیمیشن) و موشن گرافیک عنوان کرد: در این بخش به مقام اول تندیس جشنواره، لوح تقدیر و ۳۵ میلیون ریال وجه نقد، به مقام دوم لوح تقدیر، ۲۵ میلیون ریال وجه نقد و مقام سوم لوح تقدیر و ۱۵ میلیون ریال وجه نقد اهدا می‌شود. جایزه ویژه هیأت داوران نیز به بهترین اثر برگزیده جشنواره اهدا می‌شود که شامل تندیس جشنواره، لوح تقدیر و ۵۰ میلیون ریال وجه نقد است.

افراسیابی در تبیین نحوه ثبت‌نام و ارسال آثار به این جشنواره، خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان باید آثاری را که در گروه‌ها یا کانال‌ها و یا صفحات مرتبط با خود منتشر کرده‌اند از طریق مراجعه به هر یک از شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌های روبیکا، چارخونه، آپارات، آخرین خبر، تماشا، نماشا و پروفایل و با انتخاب هشتگ «#امام رضارادوستدارم» منتشر کنند.

وی ادامه داد: ثبت‌نام از طریق تارنمای شمس‌توس به نشانی ghazvin.shamstoos.ir انجام می‌شود. با توجه به اینکه علاوه بر انتشار در شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌های یادشده، انتشار آثار در اینستاگرام نیز مورد توجه و دارای امتیاز است، لازم است شرکت‌کنندگان پس از انتشار اثر در یکی از شبکه‌ها و اپلیکیشن‌های یادشده و ثبت‌نام در سایت جشنواره، چنانچه آثار خود را در اینستاگرام منتشر کرده‌اند، لینک صفحه اینستاگرام خود را نیز در سایت جشنواره ثبت کنند.

معاون مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان اعلام کرد: مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار تا ۳۰ مهرماه سال جاری است و زمان و مکان مراسم اختتامیه نیز متعاقباً اطلاع‌رسانی می‌شود.

انتهای پیام/د/