استانها » خبر پوششی » خراسان رضوی
کد خبر : 352006
یکشنبه - 24 تیر 1397 - 13:30
خبرنگار: مهري خزاعي

جشنواره بین المللی امام رضا(ع) گسترده‌ترین برنامه فرهنگی و هنری کشور است

مدیر عامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) گفت: جشنواره بین المللی امام رضا(ع) گسترده‌ترین برنامه فرهنگی و هنری کشور است و این برنامه در کشور مشابهی ندارد.

جشنواره بین المللی امام رضا(ع) گسترده‌ترین برنامه فرهنگی و هنری کشور است

به گزارش پایگاه خبری ربیع،

محمود رضا برازش در نشست مطبوعاتی ضمن گرامیداشت دهه کرامت اظهار کرد: تعداد آثار رسیده به شانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) ۱۰ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است و همچنین از چند کشور خارجی آثار هنری به این جشنواره نیز ارسال شده داشت.

برازش تصریح کرد: جشنواره بین المللی امام رضا(ع) گسترده‌ترین برنامه فرهنگی و هنری کشور است و این برنامه در کشور مشابهی ندارد.

مدیر عامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) بیان کرد: محوریت مدیریت برنامه‌های جشنواره امام رضا(ع) بیشتر در مشهد متمرکز است لذا باید تلاش کنیم بنیاد بین المللی امام رضا(ع) را تقویت کنیم.

وی عنوان کرد: از سال ۹۲ طبق مصوبه دولت، دبیرخانه جشنواره تبدیل به بنیاد فرهنگی هنری و بین المللی شد لذا انتظار فعالیت گسترده در طول سال می‌رود و اینکه در طول سال از تولیدات فرهنگی، هنری و پژوهشی حمایت شود.

برازش گفت: سال گذشته ۳۰۰ هزار نفر در این جشنواره شرکت داشتند ولی امسال هنوز آماری از کلیه  شرکت کنندگان سراسر کشور به دست ما نرسیده است چرا که جشنواره به صورت غیر متمرکز برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: در سال گذشته بودجه تخصیص یافته به بنیاد ۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بوده که امسال به ۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون افزایش یافته است که ۶۰ درصد از این مبلغ تخصیص یافته است.