استانها » تولیدی » خبر پوششی » قم » محمد توکلی
کد خبر : 911805
شنبه - 7 دی 1398 - 15:55

جایگزینی نهال چند ساله نارون جدید به‌ جای درختان آلوده در مناطق شهرداری

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: درختان آلوده، خشک،نازیبا و خطر آفرین علامت‌گذاری شده حذف و با نهال چند ساله نارون جدید جایگزین می‌شود.

جایگزینی نهال چند ساله نارون جدید به‌ جای درختان آلوده در مناطق شهرداری

به گزارش پایگاه خبری ربیع، پیام جوادیان با اعلام این خبر اظهار داشت: ایجاد فضای امن برای عابران پیاده و در اولویت قرار دادن اختصاص خیابان‌ها به عابران پیاده برای کنترل سرعت خودروها موضوعی است که همیشه مورد توجه شهرداری قم بوده است.
وی مصوبات مورد بررسی قرار گرفته در جلسه کمیته فنی ساماندهی رفیوژهای مناطق شهرداری قم را بازگو کرد و افزود: جلسه ساماندهی رفیوژهای مناطق شهرداری قم با محوریت منطقه ۶ با ۵ مصوبه با محوریت فضای سبز تشکیل‌ شده است.
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم تصریح کرد: یکی از مصوبات این جلسه اجرای شبکه آبیاری حاشیه معابر انتهای خیابان شهید فهیمی به سمت امامزاده ابراهیم بوده که در دستور کار قرار گرفت.
وی احیا باغچه‌ها و کاشت درختان این منطق را به‌ عنوان یکی دیگر از مصوبه‌های جلسه کمیته فنی ساماندهی رفیوژههای مناطق شهرداری قم مطرح کرد و ادامه داد: درختان آلوده، خشک، نازیبا و خطر آفرین علامت‌گذاری شده و در اسرع وقت حذف می‌شود.
جوادیان با تأکید بر جایگزینی نهال چند ساله نارون جدید به‌ جای درختان حذف‌ شده خاطرنشان کرد: با توجه به سیاست‌های سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم در توسعه فضای سبز و راه‌اندازی نهضت درختکاری هیچ درختی بدون جایگزینی حذف نمی‌شود.
وی با مثبت ارزیابی کردن اقدامات انجام‌ شده در افزایش سرانه فضای سبز شهر قم ابراز کرد: یکی دیگر از مصوبات جلسه جمع‌آوری خاک مازاد باغچه‌های حاشیه معابر بوده که در دستور کار قرار گرفت.