به گزارش پایگاه خبری ربیع، مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب وفاضلاب استان اصفهان گفت: شرکت آب وفاضلاب استان اصفهان تنها شرکتی در کشور میباشد که خانه فرهنگ آب را باهدف ترویج مصرف بهینه آب در جامعه راه اندازی نمود.
سیداکبر بنی طبا اعلام کرد: در چند سال اخیر علاوه براینکه در خانه فرهنگ آب با استفاده از ظرفیت مربیان مجرب کودکان در نوجوانان در مقاطع مختلف تحصیلی تحت آموزش مصرف درست آب قرار میگیرند ازظرفیت هنرمندان و اصحاب رسانه در راستای ترغیب همه مردم بهره مند شده است.
وی با اشاره به تولیدات هنری که باهدف فرهنگ سازی مصرف بهینه آب در دستور کار قرار گرفت اعلام کرد: در سال جاری تولید ۸۰ انیمیشن و فیلم کوتاه بیش از ۷۰ پوستر، طرحهای گرافیکی و کاریکاتور و ۱۰ جلد کتاب با مضامین راههای مصرف درست آب برای تمام گروههای سنی انجام گرفت.
بنی طبا مصرف درست منابع را یکی از مؤلفههای توسعه یافتگی برشمرد و خاطر نشان ساخت: ایران به لحاظ اقلیم آب و هوایی گرم وخشک در دستیابی به منابع آب شیرین بسیار محدود است این درحالیست که فرهنگ درست مصرف منابع بستر توسعه کشور را در زمینههای مختلف فراهم میکند، هرچند که آموزههای دینی ما هم به پرهیز از اسراف تاکید نمود.
مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب وفاضلاب استان اصفهان گفت: شناخت و کشف راههای جدید و به دور از کلیشه بسیار مؤثر در ترغیب مردم به مصرف صحیح میباشد چرا که امروزه با پیشرفت زندگی صنعتی و رشد جمعیت، مصرف آب افزایش یافته و بحران آب در اکثر کشورهای جهان رو به گسترش است.
وی با بیان اینکه در این سالها صرفه جویی در مصرف آب یکی از اصلیترین دغدغههای کشورمحسوب میشود عنوان کرد: در سالهای اخیر مسئولان امر برای دوری از خطر کمبود آب در فکر استفاده بهینه و مدیریت مصرف آب بودهاند زیرا بررسیها حاکی از آن است یکی از عوامل محدود کننده توسعه فعالیتهای اقتصادی میتواند کمبود آب باشد.
بنی طبا ء به ارتباط مستقیم میزان مصرف سرانه آب با فرهنگ و ارتقای سطح بهداشت مردم پرداخت و تصریح کرد: متأسفانه در کشور هنوز فرهنگ سازی لازم در زمینه استفاده مطلوب از آب به صورت گسترده انجام نگرفته،، عمدتاً اقداماتی در زمینه مدیریت تولید و عرضه آب بوده و کمتر به مدیریت مصرف توجه گردیده است.
مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب وفاضلاب استان اصفهان شناسایی و معرفی روشهای مختلف و مناسب، جهت کنترل مصرف آب و استفاده بهینه را یکی از اولویتها دانست و بیان داشت: در چند سال اخیر بهینه سازی مصرف آب شرب و روشهای اصلاح الگوی مصرف مورد توجه شرکت آبفا اصفهان قرار گرفته که در این زمینه شناسایی عوامل مؤثر بر اصلاح الگوی مصرف از جمله خانواده، آموزش و پرورش و رسانههای جمعی مورد توجه قرار گرفتند و از ظرفیت هر یک با توجه به جایگاهی که در جامعه دارند در راستای فرهنگ سازی مصرف بهینه آب استفاده شد.