استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 554444
دوشنبه - 12 آذر 1397 - 21:45
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی:

جانمایی اولیه مزار شهید گمنام دانشگاه بجنورد انجام شد/ تشییع شاید در دهه فاطمیه

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی با اشاره به جانمایی اولیه مزار شهید گمنام دانشگاه بجنورد، گفت: زمان تشییع شهید گمنام این دانشگاه شاید دهه دوم فاطمیه امسال باشد.

جانمایی اولیه مزار شهید گمنام دانشگاه بجنورد انجام شد/ تشییع شاید در دهه فاطمیه

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، سرهنگ احیا محمد امیری اظهار کرد: افتخار داریم در خراسان شمالی میزبان ۶۰ شهید دفاع مقدس باشیم و عمده این شهدا در اماکن عمومی خاک‌سپاری شده‌اند.

وی در ادامه افزود: این اماکن به‌عنوان زیارتگاه‌هایی مورد استقبال مردم قرار می‌گیرد و بسیار مؤثر بوده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی تصریح کرد: به برکت حضور رهبر انقلاب در خراسان شمالی توانستیم مبلغی بیش از ۳ میلیارد برای ساخت یادمان‌های شهدای گمنام بگیریم که این مبلغ تا به الآن ادامه دارد.

امیری تصریح کرد: تأکید بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بر این است که آلویت دفن شهدای گمنام به دانشگاه‌ها داده شود چراکه هدف انتقال فرهنگ دفاع مقدس، شهید و شهادت و ایثار را به دانشگاه‌ها که عمده جوانان در آن هستند، است.

وی ادامه داد: با توجه به این اولویت تا به اکنون در سطح استان به ۶ دانشگاه استان شهید گمنام داده‌شده که در بجنورد نیز در دانشگاه پیام نور، آزاد و علوم پزشکی شهید گمنام دفن است و المان‌های آن ساخته‌شده و در حال بهره‌برداری است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی دانشگاه دولتی بجنورد را تنها دانشگاهی که فاقد شهید گمنام است عنوان کرد و بیان داشت: حدود یک هفته پیش درخواستی از طرف این دانشگاه مبنی بر درخواست خاک‌سپاری شهید گمنام در این دانشگاه به بنیاد حفظ آثار واصل‌شده است.

امیری ادامه داد: بایستی اولین شهید گمنام در دانشگاه دولتی بجنورد خاک‌سپاری می‌شد اما به علت عدم پیگیری این دانشگاه تاکنون این امر اتفاق نیفتاده است.

وی افزود: به‌محض اینکه درخواست از دانشگاه بجنورد به دست ما رسید بلافاصله برای جانمایی آمدیم.

امیری از اقدام به جانمایی مزار شهید گمنام در دانشگاه بجنورد خبر داد و گفت: مبنای خاک‌سپاری شهدای گمنام در دانشگاه‌ها مساجد هستند آن‌هم نزدیک به درب‌های ورودی مساجد که دانشجویان بتوانند بیشتر استفاده کنند لذا امروز در خدمت دوستان دانشگاه بجنورد بودیم و جانمایی صورت گرفت ما پیشنهاد خودمان را دادیم و هر موقع مسئولان دانشگاه خودشان باهم به توافق رسیدند و محلی که ما تعیین کردیم موردقبول آقایان واقع شد پیگیری می‌کنیم انشا الله یک یا دو شهید گمنام را برای خاک‌سپاری به این دانشگاه بدهیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی در پایان گفت: شاید بشود تا دهه فاطمیه دوم شهید گمنام برای دانشگاه بجنورد بیاوریم و بستگی به پیگیری‌های دانشگاه دارد.

انتهای پیام/ ۷۱۰۱۳