استانها » البرز
کد خبر : 362304
چهارشنبه - 3 مرداد 1397 - 17:00
معاون فرهنگی وزارت کار:

جامعه کارگری مقابل دشمنان کشور هوشیار است

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: جامعه کارگری مقابل دشمنان کشور هوشیار است.

جامعه کارگری مقابل دشمنان کشور هوشیار است

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل ازمهر،ابراهیم صادقی فر پیش از ظهر چهارشنبه در آیین اختتامیه سیزدهمین دوره مسابقات قرآنی جامعه کار و تلاش کشور که به میزبانی استان البرز برگزار شد، بابیان اینکه کرامت بنا بر روایت‌های مختلف، تعاریف فراوانی دارد، اظهار کرد: کارگری که با قرآن انس بیشتری داشته باشد، موفق‌تر است.

وی در ادامه بابیان اینکه در بازه زمانی یک سال و نیم گذشته، سه دوره مسابقات قرآنی در سطح کشور برگزارشده است، افزود: امیدواریم بتوانیم بیش‌ازپیش در راستای پرداختن به قرآن تلاش کنیم.

معاون امور اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگری بابیان اینکه کشور جمهوری اسلامی درگیر یک مثلث شوم آمریکا، عربستان و برخی متحدانشان است، گفت: مهم‌ترین برنامه دشمنان ایجاد گسست اجتماعی است.

وی در ادامه بابیان اینکه برخی افراد در داخل کشور ناخواسته به اهداف دشمنان دامن می‌زنند، خاطرنشان کرد: دشمنان در شبکه‌های مجازی و ماهواره‌ای طی سه ماه گذشته اقدام به تهاجمات مختلفی کرده‌اند که در آن حتی به مباحث دینی نیز رحم نکرده‌اند.

صادقی فر بابیان اینکه باید در مقابل دشمنان همانند جامعه کارگری بیدار و هوشیار باشیم، تأکید کرد: کارگران از ابتدای انقلاب با فعالیت خود موجب پیشرفت کشور شده‌اند.

وی بابیان اینکه جامعه کارگری کشور برای به ثمر نشاندن انقلاب تلاش فراوانی کرده است، گفت: پس از هشت سال دفاع مقدس هیچ‌گاه شاهد شورش این قشر نبوده‌ایم زیرا کارگران ملبس به لباس دینی هستند.

معاون امور اجتماعی وزیر کار همچنین با اشاره به اینکه سال جاری به نام حمایت از کالای ایرانی مزین شده است، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی پس از نام‌گذاری سال، برنامه باشکوهی در حسینیه جماران برگزار کردند و بخشی از کالای ایرانی را در معرض دید عموم قراردادند و بعدازآن دستوراتی به وزارت خانه دادند تا مشکلات حوزه کار و اقتصاد کشور مرتفع شود.

وی با اشاره به توئیت های رئیس‌جمهور آمریکا علیه کشور، اظهار کرد: توئیت های وی معمولاً در خصوص تحریم‌ها و وضعیت اقتصادی کشور است. اگر بتوانیم در حوزه کار و اقتصاد و حمایت از کالای ایرانی اقدام کنیم، قطعاً بازخورد این توئیت ها و حرف‌ها بی‌اثر خواهد بود.

صادقی فر با اشاره به اینکه افزایش تحریم‌ها علیه ایران موجب حرکت به سمت‌وسوی کالای ایرانی می‌شود، تصریح کرد: اگر بتوانیم از این تهدیدها به نحو احسن استفاده کنیم، قطعاً پیشرفت خواهیم کرد.

وی بابیان اینکه حمایت از کالای ایرانی موجب حرکت چرخ‌دنده‌های تولید کشور می‌شود، افزود: با افزایش ۲۰ درصدی خرید پوشاک داخلی، حدود ۵۰۰ شغل جدید در کشور ایجاد می‌شود و این مهم بر لزوم توجه به خرید کالای داخلی و فرهنگ‌سازی در این خصوص تأکید دارد.

معاون امور اجتماعی وزیر کار با اشاره به جریان اعتصاب کامیون داران کشور که اخیراً اتفاق افتاد، گفت: طی کوتاه‌ترین مدت‌زمان تلاش کردیم که مشکل این قشر را مرتفع کنیم اما عده‌ای باهدف رسیدن به خواسته‌های خود تمایلی به برطرف شدن این موضوع نداشتند که باید گفت جامعه کارگری با عملکرد هوشیارانه خود اجازه این گسست را نداد.

کد خبر ۴۳۵۶۸۴۱