جابه جایی ۵۰۵ میلیون تن کالا توسط شبکه حمل و نقل جادهای/ استقرارسامانه فروش روغن در پایانه امیرکبیر اصفهان
پیگیر هستیم تا سامانه فروش روغن در پایانه امیرکبیر اصفهان مستقر شود تا دغدغه روغن رفع شود.
به گزارش خبرنگار ربیع،معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان راهداری و حملونقل جادهای گفت: لایحه مدیریت حملونقل در کمیسیونهای تخصصی مورد تصویب قرار گرفته و بهزودی به صحن مجلس میآید؛ چند موضوع اساسی مانند حقوق بازنشستگی و بیمه تکمیلی که رانندگان با آن مواجه هستند با این لایحه رفع خواهد شد.
محمد تیموری در همایش هفته حملونقل، رانندگان و راهداری که با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار شد افزود: در بخش حمل و نقل بیش از ۹۰ درصد از جابهجایی کالاها و مسافر کشور به دلیل تحریمها در بخش هوایی و عدم توسعه حمل و نقل ریلی، برعهده جاده است، در سال گذشته نزدیک به ۵۰۵ میلیون تن کالا و نزدیک به ۱۹۰ میلیون نفر مسافر از طریق شبکه حمل و نقل جادهای کشور جابهجا شدند.
وی با اشاره به اینکه هشت هزار شرکت حمل و نقل کالا و مسافر داخلی و بینالمللی، ۳۸۶ هزار ناوگان باری، ۶۸ هزار ناوگان مسافری و نزدیک به ۷۰۰ هزار راننده حرفهای دارای کارت هوشمند از سازمان راهداری جادهای این خدمات را محقق کردند افزود: در بخش نگهداری راهها ۲۱ هزار نیروی سازمان نگهداری از ۲۲۱ هزار کیلومتری راهها را برعهده دارند. این اقدامات در تمام روزهای سال انجام میشود و نیروهای راهداری همه روزه در حال خدمت رسانی هستند.
وی افزود: حجم مبادلات کالا در دنیا سالیانه حدود ۲۰ هزار میلیارد دلار است که از آن یک سوم یعنی شش هزار میلیارد دلار بین آسیا و اروپاست، اگر ۱۰ درصد از کالای مبادله شده به حمل و نقل مربوط شود، حدود ۶۰۰ میلیارد دلار هزینه حمل بین آسیا و سایر نقاط دنیا است.
باید به ترانزیت توجه ویژه شود
معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای گفت: موقعیت ژئوپلیتیک ایران به نحوی است که باید بیشترین استفاده را از این شرایط ببریم. ایران در مسیر جاده ابریشم قرار دارد، بسیاری از کریدورهای بینالمللی از ایران میگذرد و خیلی از کشورها تلاش میکنند تا از مسیرهای ترانزیتی ایران استفاده نشود و بقیه آنها را دور بزنند و از مسیرهای جدید جایگزین کنند.
تیموری اضافه کرد: اخیراً مباحثی درباره توسعه بندر گوادر پاکستان و اتصال آن به چین مطرح شده است، همچنین تفاهمنامهای بین آذربایجان و ترکیه منعقد شده تا مسیر شمالی ترکیه-آذربایجان-دریای خزر-ترکمنستان جایگزین مسیرهای کنونی در ایران شود.
وی افزود: با وجود این تلاشها، ترانزیت ایران در سال گذشته دو برابر رشد داشته است. با توجه به شرایط ژئوپولتیک کشور، باید به ترانزیت توجه ویژه شود و باید تلاش شود تا از این موقعیت حداکثر استفاده شود.
تیموری با بیان اینکه ترانزیت علاوه بر مباحث مالی و اقتصادی ارزشمند است، گفت: توجه سازمان به ترانزیت یک اولویت است و همه ما در ارکان نظام باید از این موقعیت حداکثر استفاده را ببریم.
معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای افزود: درباره حقوق کارکنان تمام ظرفیت سازمان استفاده شده اما در اصفهان اعتبارت استانی در نظر گرفته نشده و باید این مشکل به صورت استانی رفع شود.
وی درخصوص لاستیک و روغن تصریح کرد: پیگیر هستیم تا سامانه فروش روغن در پایانه امیرکبیر اصفهان هم مستقر شود تا دغدغه روغن رفع شود. درباره سوخت هم پیگیر هستیم و اخیراً مقرر شده تا از سامانه سپهتن استفاده شود که به زودی اجرایی خواهد شد.
زهرا نصیری