معاون سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور دراصفهان عنوان کرد:

جابه جایی ۵۰۵ میلیون تن کالا توسط شبکه حمل و نقل جاده‌ای/ استقرارسامانه فروش روغن در پایانه امیرکبیر اصفهان

پیگیر هستیم تا سامانه فروش روغن در پایانه امیرکبیر اصفهان مستقر شود تا دغدغه روغن رفع شود.

جابه جایی ۵۰۵ میلیون تن کالا توسط شبکه حمل و نقل جاده‌ای/ استقرارسامانه فروش روغن در پایانه امیرکبیر اصفهان

به گزارش خبرنگار ربیع،معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: لایحه مدیریت حمل‌ونقل در کمیسیون‌های تخصصی مورد تصویب قرار گرفته و به‌زودی به صحن مجلس می‌آید؛ چند موضوع اساسی مانند حقوق بازنشستگی و بیمه تکمیلی که رانندگان با آن مواجه هستند با این لایحه رفع خواهد شد.

محمد تیموری در همایش هفته حمل‌ونقل، رانندگان و راهداری که با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار شد افزود: در بخش حمل و نقل بیش از ۹۰ درصد از جابه‌جایی کالاها و مسافر کشور به دلیل تحریم‌ها در بخش هوایی و عدم توسعه حمل و نقل ریلی، برعهده جاده است، در سال گذشته نزدیک به ۵۰۵ میلیون تن کالا و نزدیک به ۱۹۰ میلیون نفر مسافر از طریق شبکه حمل و نقل جاده‌ای کشور جابه‌جا شدند.

وی با اشاره به اینکه هشت هزار شرکت حمل و نقل کالا و مسافر داخلی و بین‌المللی، ۳۸۶ هزار ناوگان باری، ۶۸ هزار ناوگان مسافری و نزدیک به ۷۰۰ هزار راننده حرفه‌ای دارای کارت هوشمند از سازمان راهداری جاده‌ای این خدمات را محقق کردند افزود: در بخش نگهداری راه‌ها ۲۱ هزار نیروی سازمان نگهداری از ۲۲۱ هزار کیلومتری راه‌ها را برعهده دارند. این اقدامات در تمام روزهای سال انجام می‌شود و نیروهای راهداری همه روزه در حال خدمت رسانی هستند.

وی افزود: حجم مبادلات کالا در دنیا سالیانه حدود ۲۰ هزار میلیارد دلار است که از آن یک سوم یعنی شش هزار میلیارد دلار بین آسیا و اروپاست، اگر ۱۰ درصد از کالای مبادله شده به حمل و نقل مربوط شود، حدود ۶۰۰ میلیارد دلار هزینه حمل بین آسیا و سایر نقاط دنیا است.

باید به ترانزیت توجه ویژه شود

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: موقعیت ژئوپلیتیک ایران به نحوی است که باید بیشترین استفاده را از این شرایط ببریم. ایران در مسیر جاده ابریشم قرار دارد، بسیاری از کریدورهای بین‌المللی از ایران می‌گذرد و خیلی از کشورها تلاش می‌کنند تا از مسیرهای ترانزیتی ایران استفاده نشود و بقیه آن‌ها را دور بزنند و از مسیرهای جدید جایگزین کنند.

تیموری اضافه کرد: اخیراً مباحثی درباره توسعه بندر گوادر پاکستان و اتصال آن به چین مطرح شده است، همچنین تفاهمنامه‌ای بین آذربایجان و ترکیه منعقد شده تا مسیر شمالی ترکیه-آذربایجان-دریای خزر-ترکمنستان جایگزین مسیرهای کنونی در ایران شود.

وی افزود: با وجود این تلاش‌ها، ترانزیت ایران در سال گذشته دو برابر رشد داشته است. با توجه به شرایط ژئوپولتیک کشور، باید به ترانزیت توجه ویژه شود و باید تلاش شود تا از این موقعیت حداکثر استفاده شود.

تیموری با بیان اینکه ترانزیت علاوه بر مباحث مالی و اقتصادی ارزشمند است، گفت: توجه سازمان به ترانزیت یک اولویت است و همه ما در ارکان نظام باید از این موقعیت حداکثر استفاده را ببریم.

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: درباره حقوق کارکنان تمام ظرفیت سازمان استفاده شده اما در اصفهان اعتبارت استانی در نظر گرفته نشده و باید این مشکل به صورت استانی رفع شود.

وی درخصوص لاستیک و روغن تصریح کرد: پیگیر هستیم تا سامانه فروش روغن در پایانه امیرکبیر اصفهان هم مستقر شود تا دغدغه روغن رفع شود. درباره سوخت هم پیگیر هستیم و اخیراً مقرر شده تا از سامانه سپهتن استفاده شود که به زودی اجرایی خواهد شد.

زهرا نصیری