استانها » البرز
کد خبر : 734909
یکشنبه - 19 خرداد 1398 - 19:45

ثبت ۱۰ شرکت تحقیقاتی در مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی البرز

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی البرز فعال شده و در این راستا ۱۰ شرکت در این مرکز به ثبت رسیده است.

ثبت ۱۰ شرکت تحقیقاتی در مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی البرز

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از البرز، محمد نوری سپهر، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی استان البرز امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات این اداره برگزار شد، گفت: تلاش ما بر آن است تا همسو با شعار «کرج قطب علم و فناوری» فعالیت های خود را ساماندهی کنیم.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی استان البرز بیان کرد: حدود ۶۰ درصد از کارخانجات دارویی و بزرگترین کارخانجات مواد غذایی کشور که برند نیز به شمار می روند، در این استان مستقر شده اند؛ این موقعیت ها موجب می شود البرز به بالندگی و موفقیت دست پیدا کند.

وی با بیان اینکه تحقیقات بنیادی و کاربردی باید به شکل اجتناب ناپذیر انجام شود، اظهار کرد: تحقیقات کاربردی زود بازده است که البته هسمو با این موارد با چند شرکت بزرگ در زمینه گیاهان دارویی تفاهم نامه منعقد شده است؛ مرکز رشد در بخش تحقیقات کاربردی فعال شده و در این راستا ۱۰ شرکت در این مرکز به ثبت رسیده است.

نوری سپهر مطرح کرد: در سال ۸۸ موفق شدیم با همکاری ۷ هیأت علمی سه طرح را اجرا کنیم که این تعداد در سال ۹۷ به ۱۱۰ طرح تحقیقاتی مصوب کار شده ارتقاء یافته که خروجی آن تشکیل ۲۱۰ هیأت علمی در البرز بوده است؛ در حال حاضر دو هزار و ۵۰۰ دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی استان البرز مشغول به تحصیل هستند.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی استان البرز به وجود چندین مرکز تحقیقاتی در البرز اشاره کرد و افزود: مرکز تحقیقات بیماری های غیر واگیردار، مراکز تحقیقات HSE و SDH ، پروبیوتیک و مکمل های غذایی از جمله مراکز مستقر در البرز هستند.

وی با بیان اینکه دانشگاه های علوم پزشکی ۱۰ قطب دارند اما دانشگاه علوم پزشکی استان البرز ۶ قطب دارد، مطرح کرد: سه درصد از بودجه اجرایی هر دستگاه سهم اعتبارات پژوهشی است؛ در سال ۹۷، دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار پژوهشی به استان البرز اختصاص یافت که بیش از دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از این اعتبار محقق شده است.

انتهای پیام/پ۲/ ۱۱۰۲/س/