استانها » تولیدی » زهرا افضلیان » یزد
کد خبر : 747693
یکشنبه - 2 تیر 1398 - 12:41
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد خبرداد:

ثبت نام ۱۶ هزاریزدی در نهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی

دیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد گفت: کتابخانه‌های عمومی استان با توجه به ارزیابی‌های صورت گرفته، در شاخص کتابخوانی رتبه اول کشور را در اختیار دارد و انجمن کتابخانه‌های این استان نیز در سال ۱۳۹۷ از نظر کیفیت برگزاری نشست‌ها، رتبه نخست کشوری را از آن خود کرد.

ثبت نام ۱۶ هزاریزدی در نهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی

به گزارش پایگاه خبری ربیع، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد گفت: کتابخانه‌های عمومی استان با توجه به ارزیابی‌های صورت گرفته، در شاخص کتابخوانی رتبه اول کشور را در اختیار دارد و انجمن کتابخانه‌های این استان نیز در سال ۱۳۹۷ از نظر کیفیت برگزاری نشست‌ها، رتبه نخست کشوری را از آن خود کرد.

رقیه دوست فاطمی‌ها، به برگزاری برنامه‌های متعدد فرهنگی در سال گذشته اشاره کرد و افزود: در سال گذشته نشست‌های فرهنگی متعددی همچون نشست‌های کتاب‌خوان، نشست‌های نقد و تحلیل کتاب و نشست‌های تجلیل از دو نویسنده مطرح کشوری در قالب طرح ملی چهل قلم برگزار شد که به ارتباط و انس بیشتر مردم با کتاب و کتابخانه‌ها کمک کرد. این مسئول به اجرای ویژه‌برنامه فرهنگی «یزد، پایتخت کتاب ایران» اشاره کرد وافزود: برای معرفی هرچه بیشتر یزد و فرهنگ غنی یزدی، برنامه‌های با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد در غرفه یزد در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد که مورد استقبال بازدیدکنددگان نمایشگاه قرار گرفت. وی خاطرنشان ساخت: مراحل احداث ساختمان کتابخانه عمومی حاج علی اکبر کاظمینی واقع در شهرک رزمندگان نیز به همت خیر این مجموعه به پایان رسیده که پس از تأمین تجهیزات آن، در سال جاری بهره‌برداری خواهد رسید. مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در بخش پایانی سخنان خود به برگزاری نهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی اشاره کرد و اظهار داشت: در این دوره از جشنواره ۱۲ عنوان کتاب ویژه رده‌های سنی کودک، نوجوان، جوان و بزرگسال معرفی شد که علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانستند تا روز ۲۸ خرداد در آن شرکت کنند که البته با اعلام دبیرخانه ملی جشنواره، مهلت شرکت در بخش آنلاین جشنواره تا ۱۵ تیرماه تمدید شده است. وی با اعلام اینکه در دوره هشتم این جشنواره بیش از ۲۶ هزار نفر از مردم استان یزد مشارکت داشتند، گفت: در نهمین دوره جشنواره نیز تاکنون ۱۶ هزار نفر در رده‌های سنی مختلف شرکت کرده‌اند که با تمدید مهلت شرکت در بخش الکترونیکی، این میزان افزایش خواهد یافت.