استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 724598
یکشنبه - 5 خرداد 1398 - 20:44

ثبت‌نام بیش از ۶۰ هزار فرهنگی خراسان شمالی در طرح حفظ جزء ۳۰

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش خراسان شمالی از ثبت‌نام بیش از ۶۰ هزار نفر از دانش آموزان و فرهنگیان استان در طرح ملی حفظ جزء سی قرآن کریم خبر داد.

ثبت‌نام بیش از ۶۰ هزار فرهنگی خراسان شمالی در طرح حفظ جزء ۳۰

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از  فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی آموزش‌وپرورش خراسان شمالی،  علی شورزاده با اشاره به لیالی قدر اظهار کرد: ما در قبال قرآن یک وظیفه شرعی و یک وظیفه قانونی داریم و برحسب این دو وظیفه تمام تلاش  همت خود را برای تمهید اسباب و مقدمات آموزش عمومی قرآن و به‌ویژه طرح ملی حفظ جزء سی معطوف کرده‌ایم .

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش خراسان شمالی ادامه داد: پرواضح است که مهم‌ترین راه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه و بخصوص نوجوانان و جوانان، ترویج و تعمیق فرهنگ قرآن و اهل‌بیت  در سطح مدارس و جامعه است .

وی در ادامه به بیان گزارشی از اقدامات آموزش‌وپرورش درزمینه اجرای نهضت ملی حفظ جزء سی قرآن کریم پرداخت و گفت: در حال حاضر بیش از ۶۰ هزار نفر از فرهنگیان و دانش آموزان در سامانه همگام در طرح ملی حفظ جزء سی ثبت‌نام کرده‌اند که پس از برگزاری آزمون و ارزیابی، تعدادی به‌عنوان برگزیده معرفی و از آنها تقدیر و تجلیل خواهد شد.

انتهای پیام