رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای:

تکمیل پروژه های نیمه تمام،تسریع در روند فعالیت های راهداری و نگهداری محورهای ارتباطی در اولویت فعالیت های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای است

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تکمیل پروژه های نیمه تمام ،تسریع در روند فعالیت های راهداری و نگهداری محورهای ارتباطی جنوب استان کرمان را اولویت فعالیت های این سازمان در جنوب کرمان عنوان کرد.

تکمیل پروژه های نیمه تمام،تسریع در روند فعالیت های راهداری و نگهداری محورهای ارتباطی در اولویت فعالیت های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای است

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای عبدالهاشم حسن نیا معاون وزیر و رئیس این سازمان به منظور نظارت بر زیرساخت های حوزه حمل و نقل و راهداری از طرح های در حال تعریض و بهسازی محورهای ارتباطی در شهرستان های قلعه گنج، منوجان،فاریاب،رودبار و کهنوج بازدید و تصمیماتی را برای پیشبرد بهتر فعالیت ها در شهرستان های جنوبی استان کرمان اتخاذ کرد.

 وی با تاکید بر این که از تمام ظرفیت های موجود برای کمک به توسعه زیر ساخت راه های مناطق کمتر توسعه یافته استفاده خواهد شد، افزود: با توجه به وسعت کشور و وضع مالی موجود و محدودیت های اعتباری و هزینه های سنگین نگهداری راه ها ، پروژه های مختلف این سازمان در حال اجرا می باشند، در حال حاضر نیز باید طرح ها و پروژه های نیمه تمام حوزه راهداری تکمیل شود.

 حسن نیا ضمن بازدید از آبنمای مظفرآباد در شهرستان رودبار جنوب گفت: آبنمایی به طول ۴۰۰متر باید به پل تبدیل شود که نیاز به اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال دارد.

 در این بازدید احمد حمزه نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس شورای اسلامی اقدام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در زمینه شناسایی نیازمندی های حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان را قابل تقدیر دانست و بیان کرد: با توجه به این که حمل قسمت اعظمی از محصولات کشاورزی جنوب کرمان به مبادی خارج از استان از طری ق جاده انجام می شود ، وجود زیر ساخت های مناسب برای تردد ناوگان حمل و نقلی بیشتر برای حمل محصولات کشاورزی ضروری است.

نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیوستن مجموعه راه های فرعی و روستایی به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: راه های روستایی استان در زمینه ایجاد زیرساخت ها و ایمن سازی نیازمند توجه بیشتر می باشند، که امید است با فراهم شدن این امکان در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای شاهد ایجاد زیر ساخت های مناسب و توجه به احداث راه های روستایی و تکمیل طرح های نیمه تمام و توسعه زیرساخت های حمل و نقلی جنوب استان کرمان باشیم.

بر اساس این گزارش مسعود جمیلی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده جنوب استان کرمان نیز گفت: محور منوجان _ قلعه گنج ۴۵ کیلومتر طول دارد که۲۰ کیلومتر آن در حوزه شهرستان منوجان تعریض و بهسازی شده و ۱۰ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصد در دست اجرا می باشد که اعتباری بالغ بر ۸۰ هزار میلیون ریال هزینه شده است و تعریض بقیه مسیر تحت حوزه استحفاظی شهرستان قلعه گنج می باشد که در آینده ای نزدیک تعریض انجام خواهد شد.

 وی با اشاره به این که ۲۸ آبنما در محور ارتباطی رودبار جنوب _ایرانشهر وجود داشت گفت : در طول ۱۱۰کیلومتر ی این محور ارتباطی ۵ آبنما به پل شده تبدیل است که باید برای ۲۳ آبنمای دیگر تصمیماتی اتخاذ شود. وی افزود:آبنمای مظفر آباد رودبار به طول ۴۰۰متر است که در زمان بارندگی و جاری شدن آب در بستر هلیل رود آبنما برای چندین روز مسدود می شود که تا فرو کش کردن سیلاب مجبور به بسته نگاه داشتن آن هستیم.

 شایان ذکر است در بازدید از محورها و پروژه های جنوب استان کرمان، نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس شورای اسلامی،معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، معاون برنامه ریزی این سازمان و مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان حضور داشتند.