اقتصاد کلان و بودجه » اقتصادی » صنعت و تجارت » عکس یک
کد خبر : 1045332
چهارشنبه - 4 مهر 1403 - 12:11

تولید ۲۰ میلیون تنی فولاد ایران در ۸ ماه

جدیدترین آمار انجمن جهانی فولاد نشان می‌دهد ایران در ماه آگوست ۱.۴ میلیون تن و در ۸ ماه نخست سال میلادی ۱۹.۸ میلیون تن فولاد تولید کرده است.

تولید ۲۰ میلیون تنی فولاد ایران در ۸ ماه
به گزارش پایگاه خبری ربیع، فارس؛ ایران در هشتمین ماه سال جاری میلادی ۱.۴ میلیون تن فولاد تولید کرده است؛ جدیدترین آمار انجمن جهانی فولاد این را نشان می‌دهد.تولید فولاد ایران در این بازه زمانی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹.۹ درصد کاهش یافته است.بر اساس این گزارش، ایران در ۸ ماه نخست امسال ۱۹.۸ میلیون تن فولاد تولید کرده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱.۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد.
۴۱ درصد تولید فولاد منطقه غرب آسیا در اختیار ایرانغرب آسیا در این ماه ۳.۴ میلیون تن فولاد تولید کرده است که با توجه به تولید ۱.۴ میلیون تنی ایران، ۴۱.۱ درصد تولید فولاد آن به ایران تعلق دارد. کاهش تولید ۳.۲ درصدی این منطقه در ماه جولای متاثر از کاهش تولید ایران بوده است. تولید فولاد در غرب آسیا در ۸ ماه نخست امسال ۳۵.۵ میلیون تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳ درصد رشد داشته است.کشورهای غرب آسیا که در این گزارش مورد بررسی قرار گرفته‌اند، شامل ایران، عراق، اردن، کویت، عمان، قطر، عربستان، یمن هستند.
بیشترین و افزایش رشد تولید در میان کشورهاتولید فولاد هند، آمریکا، آلمان، ترکیه و برزیل در این ماه رشد داشته و ترکیه با ۱۳.۸ درصد، بیشترین میزان تولید را به خود اختصاص داده است.تولید کشورهای چین، ژاپن، روسیه، کره ‌جنوبی و ایران کاهش یافته و بیشترین کاهش تولید با ۱۱.۵ درصد به روسیه تعلق دارد.در این ماه چین، هند و آمریکا، ۳ تولیدکننده بزرگ فولاد در جهان هستند و پس از آنها ژاپن، روسیه، کره‌ جنوبی، ترکیه، برزیل و آلمان و ایران قرار دارند.
چقدر فولاد در جهان تولید شد؟۷۱ کشور تولیدکننده فولاد در جهان در هشتمین ماه سال ۲۰۲۴ یعنی ماه آگوست ۱۴۴.۸ میلیون تن فولاد تولید کرده‌اند که ۶.۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کمتر است.
این کشورها در بازه ۸ ماهه امسال ۱۲۵۱.۱ میلیون تن فولاد تولید کرده‌اند که ۱.۵ درصد کمتر از مدت مشابه پارسال است.