تولید بیش از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون کیلووات برق در نیمه اول سال

نیروگاه برق حرارتی اصفهان که اولین واحدهای بخاری مولد برق آن درسال ۱۳۴۸ راه اندازی شده است، همچنان با حداکثر توان، برق تولید می‌کند و در نیمه اول سال جاری بیش از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون کیلووات برق تولیدی را به شبکه سراسری کشور منتقل کرده است.

تولید بیش از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون کیلووات برق در نیمه اول سال

به گزارش پایگاه خبری ربیع، نیروگاه برق حرارتی اصفهان که اولین واحدهای بخاری مولد برق آن درسال ۱۳۴۸ راه اندازی شده است، همچنان با حداکثر توان، برق تولید می‌کند و در نیمه اول سال جاری بیش از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون کیلووات برق تولیدی را به شبکه سراسری کشور منتقل کرده است.
مهندس سعید محسنی، مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق اصفهان، با بیان اینکه نیروگاه اصفهان که نیروگاهی دولتی است حدود دو سوم برق شهرستان اصفهان را تأمین می‌کند، گفت: درحالیکه نیم قرن از راه اندازی اولین واحدهای بخاری تولید برق این نیروگاه و حدود سی سال از عمر دو واحد بزرگ مولدبرق ۳۲۰ مگاواتی آن می‌گذرد، نیروگاه اصفهان همچنان با حداکثر توان، برق تولید می‌کند و از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون کیلووات ساعت برق تولیدی را به شبکه سراسری برق کشور منتقل کرده است که این میزان تولید برق، با لحاط متوسط مصرف ماهیانه ۲۰۰ کیلووات ساعت برای هر خانوار، معادل مصرف برق سالیانه بیش از ۶۰۰ هزار خانوار و جمعیتی بالغ بر دو میلیون نفر است.
به گفته مهندس سعید محسنی، علت اصلی تأسیس نیروگاه اصفهان در کنار زاینده رود، نیاز به ۵۰۰ لیتر آب در ثانیه جهت چرخش پره‌های توربین‌های بخار و همچنین خنک کردن سیکل بخار واحدهای حرارتی تولید برق این نیروگاه است که با توجه به ناپایدار شدن جریان آب در رودخانه زاینده رود در سال‌های اخیر، شرکت تولیدنیروی برق اصفهان، طرح‌های مختلفی که می‌تواند منجر به صرفه جویی بیش از هشتاد درصدی مصرف آب در نیروگاه اصفهان شود مانند ساخت تصفیه خانه فاضلاب شهری را فعال کرده و در دست اجرا دارد.
مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق اصفهان ارزش دارائیهای نیروگاه اصفهان را بیش از ۴۰ هزار میلیارد ریال تخمین زده و گفت تعداد نیروی انسانی شاغل در این واحد تولیدی حدود ۷۰۰ نفر است.
نیروگاه اصفهان با پنج واحد مولد برق حرارتی، بخاری به ظرفیتهای متنوع و با مجموع ظرفیت نامی ۸۳۵ مگاوات در جنوب غربی شهر اصفهان و در حاشیه رودخانه زاینده رود واقع شده است.