استانها » البرز
کد خبر : 604677
سه شنبه - 18 دی 1397 - 18:00
رئیس جهاددانشگاهی کشور مطرح کرد

تولید برترین نژاد گوسفند در ایران/ اصیل‌سازی در دستورکار است

رئیس جهاددانشگاهی کشور گفت: طبق اقدامات دانش‌بنیان انجام شده توسط جهاددانشگاهی در مرکز رویان، تولید برترین نژاد گوسفند در این مرکز آغاز شده است.

تولید برترین نژاد گوسفند در ایران/ اصیل‌سازی در دستورکار است

 به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از البرز، سیدحمید طیبی ظهر امروز در حاشیه بازدید از پارک علم و فناوری استان البرز، اظهار داشت: باید سعی کنیم تا از منابع اوقاف به شکل درستی استفاده شود.

وی افزود: فقدان سرمایه در سازمان جهاددانشگاهی موجب شده تا به سمت تجاری‌سازی‌های بزرگ نرویم اما در مواقعی که کمک‌های مردمی باشد همراه و پیشگام خواهیم بود.

رئیس جهاد دانشگاهی کشور با بیان اینکه نسبت به علم نگاهی کاربردی داریم، گفت: باید شرایطی فراهم آورد تا علم به شکل صنعتی و نیمه صنعتی در جامعه درآید.

وی اضافه کرد: در این بازدید مقرر شد تا در چند حوزه مشخص همچون خدمات مهندسی، دام و طیور، صعنت پزشکی با نگاه علمی اقدام کنیم و در این میان تحقق منابع مالی و تأمین زیرساخت‌ها توسط اوقاف انجام خواهد شد.

طیبی با اشاره به اینکه در راستای ثمربخشی دانش و علم فعالیت خواهیم کرد، ادامه داد: باید نظارت و پیگیری شدید بر پروژه‌ها داشته باشیم و از هرگونه کم‌کاری و کوتاهی پرهیز کرد.

وی به نبود تحریم در حوزه دانش‌افزایی اشاره کرد و گفت: طبق برنامه ششم توسعه باید با افزایش تولیدات بچه‌ماهی در کشور همراه شویم و تولید ماهی در قفس را به سالانه ۲۰۰ هزار تن برسانیم.

رئیس جهاد دانشگاهی کشور با بیان اینکه توسعه تکنولوژی در دستورکار است، ادامه داد: تولید صنعت نژاد برتر گوسفند و اصیل‌سازی این تولیدات از جمله اقداماتی است که توسط جهاددانشگاهی صورت خواهد گرفت؛ در این رابطه مرکز رویان اقداماتی انجام داده است.

وی اضافه کرد: در حوزه صنعت نیز خدمات خوبی ارائه کرده‌ایم که نمک‌زدایی از نفت در این رابطه انجام می شود؛ همکاری صندوق توسعه ملی در راستای توسعه دانش نمک‌زدایی نیز مصوب شده است و در دستورکار قرار دارد.

انتهای پیام/و