سینما، تئاتر و تلویزیون » هنر
کد خبر : 529383
شنبه - 26 آبان 1397 - 21:24

توصیه یک نمایشنامه نویس برای پر شدن سالن‌های تئأتر

یک نمایشنامه نویس پیشکسوت معتقد است امروزه کارگردانان و بازیگران تئأتر خیلی کمتر به سراغ متن های درام می روند و همین باعث شده است که سالن های تئأتر خلوت شود.

توصیه یک نمایشنامه نویس برای پر شدن سالن‌های تئأتر

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از ایسنا، اکبر یادگاری  افزود: تلاش هنرمندان جوان و خلاق در رشته تئأتر و نمایش در جهت اعتلای فرهنگ و هنر کشور بسیار قابل تحسین است، اما آن چیزی که باعث کشش و نگه داشتن تماشاگر خوب در سالن می شود انتخاب متن های درام است که امروزه هنرمندان خیلی کمتر به سراغ این متن ها می روند.

وی افزود: متن های درام، دارای ویژگی برخورد و درگیری هستند و باعث کشش می شوند و تماشاچی را در سالن تأتر نگه می دارند.

وی ادامه داد: با اجرای کارهای درام می توانیم امیدوار باشیم که افراد بیشتری به تئأتر علاقه مند می شوند، چرا که تماشاگر خوب می تواند یک کار و اثر هنری را اعتلا بدهد و تماشاگر بد سلیقه می تواند کار را پایین بیاورد.

این فارغ التحصیل تئاتر دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران اضافه کرد: ما برای بالا بردن سطح تئأتر و نمایش کشور به تماشاگر خوب احتیاج داریم، هنرمندان این رشته باید تلاش کنند و وقت بیشتری را برای انتخاب متن های درام صرف کنند، باید زحمت کشید و دنبال متن های درام بود، در این صورت است که ما و هنر نمایش و تئأتر کشور ما وسعت پیدا می کند.

یادگاری خاطرنشان کرد: وسعت و گستردگی در هنر نمایش و تئأتر کشور زمانی اتفاق می‌افتد که هنرمندان ما نیز وسعت کار خود را افزایش دهند و متن‌های بهتر و مخاطب پسندتری انتخاب کنند تا افرادی که برای دیدن نمایش به سالن می آیند لذت ببرند و راضی باشند.

وی تأکید کرد: هنر می خواهد زندگی را آسان تر، بهترو راحت تر کند، به این معنی که ما از زندگی لذت ببریم، و در این بین تئأتر زندگی را فشرده می‌کند و به ما نشان می‌دهد و ما می توانیم زندگی را از زیر ذره بین ببینیم.

این نویسنده، نقاش و هنرمند تئاتر تصریح کرد: اینگونه است که تئأتر ارزش خود را نشان می‌دهد، ما اگر بتوانیم تماشاگر بهتر و بیشتری جذب کنیم، این بیشترین خدمت به زندگی خود و دیگران است.

انتهای پیام/