استانها » البرز
کد خبر : 396676
شنبه - 3 شهریور 1397 - 16:41
معاون امور جنگل‌ها و مراتع و آبخیزداری کشور:

توسعه جنگل‌ به ذخیره‌سازی آب برف و باران کمک می‌کند/ذخیره ۵۰۰ مترمکعب آب در هر هکتار جنگل

معاون امور جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری کشور گفت : برخلاف تصور عموم، جنگل‌ها تنها منبع تولید چوب نیستند بلکه علاوه بر ذخیره‌سازی آب، ۲ونیم تن اکسیژن معادل انرژی مصرفی یک سال ۱۰ انسان را نیز تولید می‌کنند.

توسعه جنگل‌ به ذخیره‌سازی آب برف و باران کمک می‌کند/ذخیره ۵۰۰ مترمکعب آب در هر هکتار جنگل

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از  فارس، عباسعلی نوبخت روز شنبه در حاشیه کارگاه آموزشی اطفاء حریق که در مرکز آموزشی و توانمندسازی جوانشیر شهرستان کرج برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: افراد زیادی تصور می‌کنند که جنگل‌ها فقط تولیدکننده چوب هستند درحالی‌که جنگل دارای فواید بسیاری است.

وی افزود: توسعه و گسترش جنگل‌ها می‌تواند به ذخیره‌سازی آب برف و باران نیز کمک کند و با توجه به خشک‌سالی سراسری، لازم است به توسعه این موهبت الهی بپردازیم.

معاون امور جنگل‌ها و مراتع و آبخیزداری کشور بابیان اینکه سطح جنگل‌های شمال کشور بیش از دو میلیون هکتار است، اظهار کرد: ضعیف‌ترین جنگل‌ها نیز توانایی دارند در طول یک سال ۵۰۰ مترمکعب آب در هر هکتار ذخیره کنند و به‌تدریج آب ذخیره‌شده را آزاد سازند.

نوبخت همچنین از آزاد شدن آب‌های ذخیره‌شده در هر هکتار جنگل خبر داد و یادآور شد: اگر قدرت ذخیره آب را در وسعت جنگل‌های شمال کشور ضرب کنیم بیش از سه میلیارد مکعب آب در طول یک سال می‌توانیم ذخیره کنیم.

وی ادامه داد: با اعداد و ارقام و آمار موجود از ذخیره آب یک سال جنگل‌های شمال کشور که قابلیت تصفیه شدن را دارد، می‌توان مصارف گوناگونی را به انجام رساند و این مقدار آب از ظرفیت سد کارون بیشتر است.

معاون امور جنگل‌ها و مراتع و آبخیزداری کشور در پایان خاطرنشان کرد: درختان و جنگل‌ها علاوه بر ذخیره‌سازی آب در تولید اکسیژن نیز نقش دارند و هر هکتار جنگل در طول یک سال، ۲ و نیم تن اکسیژن را که معادل مصرف انرژی ۱۰ نفر است، تولید می‌کند.

انتهای پیام/