اصفهان » تولیدی » زهرا نصیری
کد خبر : 1029799
چهارشنبه - 21 تیر 1402 - 14:38
مسابقات فوتسال بالای ۴۰ سال فرهنگیان کشور به میزبانی اصفهان برگزار میشود

توجه به ورزش فرهنگیان و معلمان باعث پویایی مدارس می‌شود

مسابقات فوتسال بالای ۴۰ فرهنگیان کشور به میزبانی اصفهان از فردا به مدت چهار روز برگزار می‌شود.

توجه به ورزش فرهنگیان و معلمان باعث پویایی مدارس می‌شود

 زهرا نصیری

به گزارش پایگاه خبری ربیع، رئیس گروه فضاها و تجهیزات ورزشی وزارت آموزش و پرورش در خصوص مسابقات فرهنگی فوتسال بالای چهل سال کشور که به میزبانی اصفهان برگزارمیشود گفت: اصفهان همیشه میزبانی خوبی داشته است بعد از سیزده سال در سال گذشته در آموزش و پرورش و حوزه سلامت مسابقات فرهنگیان آغاز شد، جمعاً ۱۸۷ هزار نفر در دو بخش آقایان و بانوان مسابقات خود را از تیرماه آغاز کردند و تا دی‌ماه ادامه خواهد داشت.

محمود خدابخشی، افزود:مسابقات در حوزه برادران در رشته‌های فوتسال زیر ۴۰ و بالای ۴۰ سال، والیبال، بسکتبال سه به سه و تنیس روی و در بانوان در بسکتبال سه به سه، تنیس روی میز و بدمینتون خواهد بود. مسابقات در رشته‌های رایج در آموزش و پرورش و مطالبه فرهنگیان است و اگر بودجه افزایش پیدا کند شاید در آینده رشته‌های نیز اضافه شود.

 همچنین رئیس اداره تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: مسابقات فوتسال در دو رده ۴۰ سال و زیر ۴۰ سال برگزار می‌شود که اصفهان میزبان مسابقات بالای ۴۰ سال است. این مسابقات از ۲۲ تیرماه با حضور ۳۲ تیم شروع  و تا ۲۵ تیرماه به مدت ۴ روز ادامه خواهد داشت.

فرهاد رضایی، افزود: کادر داوری متشکل از ۲۵ نفر و ۳ سر ناظر و یک نماینده از وزارت خانه است. ۱۸ تیم در هتل کوثر و ۱۴ تیم در هتل عالی‌قاپو مستقر هستند. در روز آخر مسابقات، ۴ تیم به صورت ضربدری در صبح مسابقه می‌دهند و بعد از ظهر نیز دیدار فینال در ورزشگاه امام علی برگزار می‌شود مراسم اختتامیه نیز در سرای عطار برگزار خواهد شد.

در ادامه نیز معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌ و پرورش اصفهان در خصوص میزبانی استان اصفهان، در این دوره از مسابقات فرهنگیان تصریح کرد: توجه به ورزش فرهنگیان و معلمان موجب می‌شود که مدارس پویایی داشته باشیم. از دست آوردهایی مجموعه تربیت بدنی اصفهان می‌توان به طرح شهید خرازی، برای استفاده دانش آموزان به همراه خانواده در روز های پنجشنبه مادر و دختر و در روزهای  جمعه پدر و پسر، که در یک‌سال گذشته آغاز و اجرا شده است.

آذر کیوان امیرپور،در خصوص اقدامات ورزشی آموزش و پرورش، گفت: در سال گذشته در خصوص توسعه فضای ورزشی اقداماتی انجام شد که ۴۷ فضای ورزشی، ۱۷ زمین چمن و ۱۰۵ سالن به مرحله افتتاح رسید. این سالن‌ها را که سال‌ها رها شده بود به ویژه در مناطق محروم و شرق اصفهان که توانستیم آنها را حیا کرده و در اختیار شهروندان قرار دهیم. اولین سالن ورزشی ویژه دانش آموزان خاص با نیازهای خاص با ۴۰۰ متر زیر بنا در محدوده ملک شهر در حال احداث است.

زهرا نصیری