اخبار نهادها و سازمان‎ها » استانها » اصفهان » شهرداری اصفهان
کد خبر : 573072
یکشنبه - 25 آذر 1397 - 17:23
حسینی‌نیا:

تهیه نقشه پهنه‌بندی ریسک خطر در اصفهان

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: قراردادی پژوهشی از سوی شهرداری در زمینه زلزله‌خیزی با دانشگاه اصفهان و درخصوص پهنه‌های پتانسیل‌دار فرونشست با دانشگاه هنر منعقد شده است.

تهیه نقشه پهنه‌بندی ریسک خطر در اصفهان

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از ایمنا، سید احمد حسینی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: فرونشست در شهر اصفهان به خصوص به دلیل کم آبی موضوعی است که اخیرا مورد توجه قرار گرفته است؛ در حال حاضر دو مجموعه به طور همزمان در دانشگاه اصفهان و دانشگاه هنر، موضوع فرونشست زمین بر اثر خشکسالی را  در قالب قرارداد پژوهشی بررسی می‌کنند؛ در این مطالعات و پژوهش‌ها پهنه‌های زلزله خیز اصفهان و اثرات فرونشست بر شهر اصفهان مورد بررسی می‌شود.

وی افزود: از هشت کانون فعال در برنامه جامع اصفهان با رویکرد نوین، کانون مدیریت بحران، بستر و تدابیر لازم را برای مقابله با بحران‌ها در نظر می‌گیرد؛ در شهر اصفهان مقوله محاسبات و کنترل سازه‌ها در حوزه زلزله جدی دنبال می شود علاوه بر این فعالیت ها در سازمان نظام مهندسی و مهندسان محاسب ، در حوزه معاونت شهرسازی شهرداری اصفهان نیز کنترل مضاعف ایستایی انجام می شود البته در اصفهان به نسبت شیراز و مشهد و تبریز چندان پهنه‌های بلند مرتبه و برج سازی دیده نمی‌شود.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان همچنین درباره ساختمان‌های مسکونی جنوب شرقی اصفهان و در محدوده شهید کشوری گفت: ساخت این مجموعه حاصل توافقی میان ارتش و شهرداری بوده است؛ بنابراین اراضی ۱۷۰ هکتاری این مجموعه دارای مصوبه است و پروانه‌های صادر شده با مجوز قانونی و اخذ تاییدات لازم ایستایی صادر می‌شود.

حسینی‌نیا درباره خطر فرونشست زمین در شمال شهر اصفهان گفت: نقشه پهنه‌بندی ریسک خطر باید در شهر اصفهان تهیه شود که قراردادی پژوهشی در زمینه زلزله خیزی با دانشگاه اصفهان و درخصوص پهنه‌های پتانسیل‌دار فرونشست با دانشگاه هنر اصفهان منعقد شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان تصریح کرد: زمانی که نقشه های پهنه بندی تهیه شود، بارگذاری‌های تراکمی و ساخت و ساز در پهنه‌های پر خطر کاهش پیدا می‌کند.

وی تاکید کرد: تاییدیه و منابع اعتباری برای تهیه این نقشه‌ها امسال تامین شده است، اما تهیه این نقشه‌ها در قالب کمیته مشترک فرونشست بین سازمان نظام مهندسی و شهرداری اصفهان در حال پیگیری است.