استانها » البرز
کد خبر : 829569
سه شنبه - 26 شهریور 1398 - 13:43

تنها ۷ درصد از زباله های کرج از مبدأ تفکیک می شود

شهردار کرج گفت: اکنون هفت درصد از زباله‌ها به صورت تفکیک شده جمع آوری می‌شوند و مدیریت شهری در نظر دارد با ارتقاء سطح فرهنگ تفکیک زباله از مبدأ تا سال آینده این میزان را به ۱۵ درصد برساند.

تنها ۷ درصد از زباله های کرج از مبدأ تفکیک می شود

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از کرج، علی اصغر کمالی زاده، شهردار کرج از آغاز طرح جمع آوری زباله از مبدأ در کرج پس از انتخاب پیمانکار جدید و با ساماندهی چرخ دستی ها خبر داد و گفت: ۱۰۰ دستگاه وانت و ۱۰ غرفه بازیافت جهت جمع آوری زباله های تفکیک شده در مناطق کرج جانمایی شده است. چرخ دستی های کرج نیز با پوشش آبی رنگ و با شعار «از خودمان آغاز کنیم» اقدام به جمع آوری زباله ها از مبدأ می کنند.

شهردار کرج با تأکید بر ضرورت ترویج فرهنگ تفکیک زباله از مبدأ و کاهش تولید زباله اظهار کرد: اکنون هفت درصد از زباله‌ها به صورت تفکیک شده جمع آوری می‌شوند و مدیریت شهری در نظر دارد با ارتقاء سطح فرهنگ تفکیک زباله از مبدأ تا سال آینده این میزان را به ۱۵ درصد برساند.

وی در رابطه با وضعیت حلقه دره مطرح کرد: اصلاحات انجام شده در لندفیل و افزایش پوشش خاکی مناسب موجب کاهش چشمگیر بوی نامطبوع و نازیبایی بصری این مکان شده است که کاهش این بو را پیگیری می کنیم؛ احداث لندفیل مهندسی و بهداشتی، تصفیه شیرابه، توسعه کارخانه کمپوست‌ و استحصال گاز از جمله پروژه‌های در دستورکار مدیریت شهری کرج در سال جاری هستند.

کمالی زاده با بیان اینکه روزانه یک هزار و ۵۰۰ تن زباله به مرکز حلقه دره منتقل می شود، عنوان کرد: بیش از ۵۰ درصد این مقدار زباله های سایر شهرهای استان البرز است؛ برطرف شدن مسائل مربوط به پسماند توجه ویژه و اختصاص منابع و نیز تعامل همه جانبه دستگاه های اجرایی البرز را می طلبد.

شهردار کرج در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: وضعیت پناهگاه سگ های بلاصاحب و رسیدگی به آن ها در زمینه واکسیناسیون، غذادهی و نگهداری و غیره مطلوب و مناسب است؛ امسال ۴۰ میلیارد تومان اعتبار به پروژه های عمرانی حوزه محیط زیست شهری اختصاص یافته در صورتی که این رقم پیش از این حدود پنج میلیارد تومان بوده است.

انتهای پیام/د/۱۱۰۵/س/