استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 612278
سه شنبه - 25 دی 1397 - 21:29
اخطاریه هواشناسی خراسان شمالی؛

تندباد درراه خراسان شمالی است / کاهش ۱۴ درجه‌ای دمای هوا از جمعه

هواشناسی خراسان شمالی با صدور اخطاریه از وزش باد شدید از عصر امروز خبر داد و نسبت به کاهش ۱۴ درجه‌ای دمای هوای استان از روز جمعه هشدار داد.

تندباد درراه خراسان شمالی است / کاهش ۱۴ درجه‌ای دمای هوا از جمعه

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از بجنورد،  هواشناسی خراسان شمالی با صدور اخطاریه‌ای نسبت به وزش شدید باد و تندباد در روزهای آینده هشدار داده است.

در این اخطاریه آمده؛ بررسی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی و همچنین تصاویر دریافتی از ماهواره بیانگر جوی نسبتاً ناپایداری طی امروز می‌باشد که سبب وزش باد (گاهی نسبتاً شدید)، احتمال رگبار پراکنده باران (پاره‌ای نقاط با رعدوبرق) و به‌تدریج کاهش ابر خواهد شد.

بر این اساس از پنج‌شنبه با ورود سامانه بارشی به استان به‌تدریج وزش باد شدید (پاره‌ای نقاط بسیار شدید)، افزایش ابر، بارش باران (در پاره‌ای نقاط رگبار با احتمال رعدوبرق) و طی روز جمعه تا شنبه‌شب بارش برف در ارتفاعات و نقاط کوهستانی کولاک برف و مه پیش‌بینی می‌شود.

در انتهای این اخطاریه آمده است؛ با توجه به رگباری بودن بارش طی پنج‌شنبه بعدازظهر تا صبح جمعه وقوع رواناب دور از انتظار نمی‌باشد. روند افزایش ۳ الی ۴ درجه سلسیوس دما تا پنج شنبه و کاهش محسوس ۱۲ الی ۱۴ درجه‌ای دما از روز جمعه تا یک شنبه پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام/