استانها » خبر پوششی » سمیرا قادری ندیب » همدان
کد خبر : 1015204
شنبه - 30 بهمن 1400 - 22:13

تمدید تعطیلی مدارس همدان به مدت یک هفته

استاندار همدان از تمدید تعطیلی مدارس در تمام مقاطع تحصیلی به مدت یک هفته خبر داد.

تمدید تعطیلی مدارس همدان به مدت یک هفته

به گزارش پایگاه خبری ربیع، علیرضا قاسمی‌فرزاد پیش از ظهر امروز در ستاد استانی مدیریت کرونا با بیان اینکه وضعیت رنگ‌بندی شهرستان‌های کبودراهنگ، بهار، فامنین و نهاوند نارنجی و بقیه شهرهای استان در شرایط قرمز قرار دارند اظهار کرد: رعایت فاصله‌گذاری، زدن ماسک و تزریق دز سوم واکنس کرونا، به کارمندان دستگاه‌های اجرایی، اصناف و بازاریان توصیه می‌شود.

وی با بیان اینکه آموزش یا اقناع‌سازی مقابله با کرونا، تزریق دُز سوم واکسن، فاصله‌گذاری و زدن ماسک در دستور‌ کار قرار گیرد گفت: اصحاب رسانه در راستای فرهنگ‌سازی و پیشگیری از ابتلا به کرونا اقدام کنند.

استاندار همدان ادامه داد: تالارها و رستوران‌ها در وضعیت رنگ‌بندی قرمز به‌صورت بیرون‌بر و در وضعیت نارنجی و زرد با ۲۰ درصد ظرفیت مجاز به فعالیت هستند.

وی گفت: برای حفظ سلامتی کودکان و دانش‌آموزان، مهدهای کودک تعطیل و کلاس‌های درسی مدارس استان در تمام مقاطع  تحصیلی به صورت غیرحضوری و مجازی برگزار خواهند شد.

قاسمی‌فرزاد از تمدید دورکاری خانم‌های کارمند دارای فرزندان زیر ۶ سال تا یک‌هفته دیگر خبر داد و  اضافه کرد: دانشگاه علوم‌پزشکی تمهیدات و زیرساخت‌های لازم در راستای صدور نسخه الکترونیکی را فراهم‌ کند.

وی با بیان اینکه فعالیت تمام اماکن ورزشی در شهرستان‌های با وضعیت قرمز تعطیل و در شهرهای با وضعیت نارنجی و زرد با ۲۰ درصد ظرفیت مجاز به فعالیت هستند تصریح کرد: آموزشگاه‌های فنی‌و حرفه‌‌ای استان در بخش‌های دولتی و غیر دولتی با ۲۰ درصد ظرفیت کلاس‌های خود را به‌صورت حضوری برگزار خواهند کرد.

استاندار همدان با بیان اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی برای ضد عفونی ادارات هماهنگی لازم را انجام دهند گفت: عدم ارائه خدمات به کسانی که ماسک ندارند مد نظر قرار گیرد.