استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 406183
پنجشنبه - 8 شهریور 1397 - 22:13
استاندار خراسان شمالی:

تمام پیشرفت‌های نظامی حاصل کار دانشمندان داخلی است / انجام ۱۲۰۰ طرح مشترک میان دانشگاه‌ها و وزارت دفاع

قائم‌مقام وزیر علوم با اشاره به ۱۲۰۰ طرح در حال انجام میان دانشگاه‌ها و وزارت دفاع گفت: تمام پیشرفت‌های نظامی حاصل کار دانشمندان داخلی بوده که می‌توان در عرصه‌های دیگر نیز از دانشگاهیان استفاده کرد.

تمام پیشرفت‌های نظامی حاصل کار دانشمندان داخلی است / انجام ۱۲۰۰ طرح مشترک میان دانشگاه‌ها و وزارت دفاع

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از بجنورد عبدالرضا باقری عصر امروز در نشست مشترک شورای دانشگاه بجنورد با مسئولان وزارت علوم در این دانشگاه با اشاره به موضوع توسعه کمی دانشگاه‌ها در آموزش عالی کشور اظهار کرد: این توسعه کمی طی سالیان گذشته یکی از اشکالاتی بود که در مجموعه آموزش عالی کشور ایجاد که البته در پی مطالبات زیاد خانواده‌ها از دانشگاه‌ها برای پذیرفته شدن فرزندان خود داشتند.

وی گمان بسیاری از افراد را نیازمندی به آموزش عالی عنوان کرد و افزود: این بهانه‌ها، توسعه بی‌رویه را نمی‌تواند توجیه کند اما درهرصورت مطالبات مردمی، عامل مهمی در شکل‌گیری این توسعه بوده است.

قائم‌مقام وزیر علوم وجود دانشگاه‌ها در شهرهای و مراکز استان‌ها را باعث ایجاد پایگاه‌هایی برای حضور متخصصین در شهرها دانست و ادامه داد: راه برون‌رفت از عدم کارایی دانشگاه‌ها و مشکلات ایجادشده فعلی، فعال‌سازی شهرستان‌ها با حضور متخصصین است.

وی وجود دانشگاه‌ها در عصر حاضر را سرمنشأ اتفاقات بی‌نظیری توصیف کرد و افزود: کشور ما در زمان جنگ تحمیلی، تحریم نظامی شده بود که در آن زمان نیروهای نظامی و وزارت دفاع به‌سوی دانشگاه‌ها آمدند و ارتباطاتی ایجاد شد که تاکنون مستمر مانده است.

باقری با تشریح برخی از ارتباطات فعلی مجموعه آموزش عالی با بخش‌های صنایع دفاعی کشور گفت: بیش از هزار و ۲۰۰ طرح مشترک در حال حاضر میان این دو مجموعه در حال اقدام و انجام است که می‌توان تمام اتفاقات وزارت دفاع ازنظر تکنولوژی‌ها و پیشرفت‌ها را نتیجه کار دانشمندان داخلی عنوان کرد.

وی این روش ارتباطات صنعت و دانشگاه و پیوند این دو را راهی برای رفع مشکلات کشور دانست.

قائم‌مقام وزیر علوم در انتها با توصیه به اساتید دانشگاه در خصوص تزریق روحیه امید به آینده برای دانشجویان و لزوم امید داشتن اساتید در این عرصه تصریح کرد: دانشجویان باید امیدوار باشند تا مشکلات را بتوان حل کرد و با تکیه‌بر استعداد آن‌ها، پیشرفت و نوآوری ایجاد می‌شود که این اتفاقات با ایجاد امید در نسل آینده حاصل می‌شود.

انتهای پیام/