استانها » البرز
کد خبر : 453204
شنبه - 7 مهر 1397 - 16:31
رئیس سازمان جوانان هلال احمر کشور:

تقویت مهارت‌آموزی در میان نسل جوان

رئیس سازمان جوانان هلال احمر کشور گفت: طبق بیانات مقام معظم رهبری تقویت مهارت‌آموزی در میان نسل جوان در اولویت قرار گرفته است تا به اهداف خود در این حوزه دست پیدا کنیم.

تقویت مهارت‌آموزی در میان نسل جوان

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس در کرج، شهاب الدین صابونچی ظهر امروز در هفتمین دوره طرح ملی دادرس که به میزبانی استان البرز در مدرسه کاشانی پور شهرستان فردیس برگزار شد، ضمن تشکر از حاضرین در برنامه، گفت: میزبانی این برنامه کشوری با زحمات بسیاری همراه بود که توسط البرزی‌ها رقم خورد و باعث خوشحالی است که شهرستان فردیس رتبه نخست طرح دادرس را از آن خود کرد.
وی افزود: با افزایش مطالعات ایمنی در جامعه می‌توانیم در راستای سرمایه گذاری در میان قشر اقدام کنیم که البته نسل جوان می‌توانند در سطح کشور از تأثیرگذاری بالایی برخوردار باشند.
رئیس سازمان جوانان هلال‌احمر کشور با بیان اینکه آمادگی ایجاد تفاهم میان سازمان هلال‌احمر و سایر ادارات را داریم، اظهار کرد: در آینده نزدیک طرح مشترک دادرس با سایر ارگان‌ها در سطح کشور اجرایی خواهد شد.
صابونچی تصریح کرد: خوشبختانه امنیت و همدلی خوبی در مجموعه هلال‌احمر وجود دارد که موجب شده این قابلیت را داشته باشیم تا در سطح جامعه فعال باشیم و جامعه گسترده‌تر عمل کنیم.
وی با اشاره به اینکه موفق شدیم از مهارت‌های که آموزش داده شده است بهره‌مند شویم، بیان کرد: اهمیت آموزش کاربردی شدن این طرح است که سعی داریم در این راستا از محفوضات و از صنف دانش‌های غیرکاربری جامعه فاصله بگیریم و به مهارت‌آموزی دست پیدا کنیم.
رئیس سازمان جوانان هلال‌احمر کشور با تأکید بر بیانات مقام معظم رهبری مبنی‌بر تقویت مهارت در میان نسل جوان، ادامه داد: سن آغاز مهارت‌آموزی همین دانش‌آموزان هستند که تا رسیدن به سن جوانی مشمول آموزش‌های تخصصی خواهند شد.
صابونچی با اشاره به اینکه آموزش مفاهیم لایحه داوطلبی در دستور کار ما قرار دارد، اظهار کرد: اصول مفاهیم اولیه داوطلبی را باید بررسی کنیم وحتما توجه داشته باشیم که اولیه‌ترین اقدام برای جامعه کار داوطلبانه است و این کار اقدامی ارزشی به شمار می‌آید.
به گفته وی همراهی و همدلی خوبی در میان سازمان هلال‌احمر و وزارت آموزش‌وپرورش وجود دارد و تقویت فضای ارتباطی دانش‌آموزان در دستور کار قرار دارد.
رئیس سازمان جوانان هلال‌احمر کشور با بیان اینکه توفیقات طرح دادرس محدود به شهر خاص نشده است و در سراسر کشور برگزار شده است، خاطرنشان کرد: طرح دادرس توانسته است گسترش فنی و کیفی در جامعه داشته باشد.

انتهای پیام