استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 429914
پنجشنبه - 22 شهریور 1397 - 12:52
شب گذشته انجام شد

تقدیر از دانش‌آموزان برتر خراسان شمالی در کنکور

دانش آموزان برتر خراسان شمالی که در آزمون سراسری رتبه‌های زیر ۵۰۰ کشوری را کسب کرده بودند شب گذشته موردتقدیر گرفتند.

تقدیر از دانش‌آموزان برتر خراسان شمالی در کنکور

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس ، شب گذشته از دانش آموزان برتر خراسان شمالی در آزمون سراسری که رتبه‌های زیر ۵۰۰ کشوری را کسب کرده بودند تقدیر شد.

مهدی قاسمی فرد رئیس بنیاد نخبگان خراسان شمالی در این مراسم با اشاره به تحت پوشش قرار دادن ۱۵۲ نفر نخبه در خراسان شمالی اظهار کرد: ۱۰۴ مرد و ۴۸ زن در استان تحت پوشش بنیاد نخبگان قرار دارند که از این تعداد ۱۹ نفر دست به اختراع زده‌اند.

تعداد قابل توجهی از نخبگان از کشور خارج شده‌اند

محمود ثمینی، سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری خراسان شمالی نیز با تأکید بر نقش خانواده‌ها در پرورش نخبگان گفت: اگر دستگاه‌های آموزشی و خانواده‌ها از استعدادهای درخشان و نخبگان مغفول بمانند باعث خروج آنها از کشور و استفاده از استعدادهای آنان توسط سایر کشورها می‌شود.

وی با اشاره به خروج قابل‌توجهی از نخبگان از کشور بر ایجاد شرایط مناسب برای نخبگان در داخل کشور تأکید کرد و این امر را در توسعه مملکت نقش‌آفرین دانست.

افت رتبه‌های برتر زیر هزار منطقه خراسان شمالی در آزمون سراسری

عباس سعیدی نیز در انتهای این مراسم از کاهش تعداد رتبه‌های برتر زیر هزار منطقه‌ای در کنکور توسط دانش آموزان استان خبر داد و افزود: سال گذشته ۲۴۶ دانش‌آموز رتبه‌های زیر هزار منطقه را در رشته‌های مختلف تحصیلی کسب کردند که امسال این رقم به ۲۰۰ نفر رسید.

سرپرست اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان شمالی در انتها گفت: رتبه‌های زیر هزار کشوری دانش آموزان خراسان شمالی از ۳۰ نفر در سال گذشته به ۳۷ نفر در کنکور ۹۷ رسید.

در پایان این مراسم از ۲۱ دانش‌آموز که حائز رتبه‌های زیر ۵۰۰ کشوری در آزمون سراسری شده بودند تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/