اصفهان » تولیدی » زهرا نصیری
کد خبر : 1035130
سه شنبه - 12 دی 1402 - 16:49
در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ربیع عنوان شد: (فصل اول)

تقاطع صاحب روضات تا خرداد سال آینده به اتمام می رسد/به همه مناطق شهرداری اعلام کرده ایم بابت آسفالت در کوچه های بن بست از مردم پول دریافت نکنند!

بزرگراه شهید خرازی یکی از پرترددترین بزرگراه‌های شهر اصفهان است که روزانه به‌ویژه در ساعات پیک تردد، از وجود خودروها اشباع می‌شود و ترافیک سرسام‌آور آن شهروندان این کلان‌شهر را به ستوه آورده است. به همین دلیل، از سوی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان پیشنهاد انجام مطالعات ترافیکی بزرگراه شهید خرازی پروژه تعریض بزرگراه شهید خرازی دردستورکار قرار گرفت ، سرانجام عملیات تعریض بزرگراه شهید خرازی از۷ تیرماه امسال با هدف حذف فضای سبز و اضافه‌شدن به تندروی حدفاصل پل شهید مطهری تا پل جهاد با ۱۳.۸ میلیارد تومان اعتبار آغاز شد تا عملیات تعریض در دو شیفت کاری و در دو ضلع شرقی و غربی هرکدام به طول ۳۰۰ متر انجام شود.

تقاطع صاحب روضات تا خرداد سال آینده به اتمام می رسد/به همه مناطق شهرداری اعلام کرده ایم بابت آسفالت در کوچه های بن بست از مردم پول دریافت نکنند!

زهرا نصیری

به گزارش پایگاه خبری ربیع، بزرگراه شهید خرازی یکی از پرترددترین بزرگراه‌های شهر اصفهان است که روزانه به‌ویژه در ساعات پیک تردد، از وجود خودروها اشباع می‌شود و ترافیک سرسام‌آور آن شهروندان این کلان‌شهر را به ستوه آورده است. به همین دلیل، از سوی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان پیشنهاد انجام مطالعات ترافیکی بزرگراه شهید خرازی پروژه تعریض بزرگراه شهید خرازی  دردستورکار قرار گرفت ، سرانجام عملیات تعریض بزرگراه شهید خرازی از۷  تیرماه  امسال با هدف حذف فضای سبز و اضافه‌شدن به تندروی حدفاصل پل شهید مطهری تا پل جهاد با ۱۳.۸ میلیارد تومان اعتبار آغاز شد تا عملیات تعریض در دو شیفت کاری و در دو ضلع شرقی و غربی هرکدام به طول ۳۰۰ متر انجام شود.

درهمین رابطه و برای آگاهی ازمیزان فعالیت های انجام شده در این طرح به سراغ معاون عمران شهری شهرداری اصفهان رفتیم تا با ایشان در این زمینه گفتگو کنیم .

اصغر کشاورز راد، درگفتگو با خبرنگار ربیع درباره طرح تعریض بزرگراه خرازی و اقداماتی که در رابطه با این طرح صورت گرفته است پاسخ داد: از پروژه های  سال ۹۳طرح تعریض بزرگراه خرازی بود که  دلایل مهمی برای تعریض این بزرگراه وجود داشت .

عملیات اجرایی دربزرگراه خرازی به سبب حجم تردد بالا بسیار مشکل است

وی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی دربزرگراه خرازی به سبب حجم تردد بالایی که وجود دارد بسیار مشگل است افزود:دوبار این طرح در مرحله اجرا قرار گرفت اما نیمه تمام رها شد ،اکنون پروژه در ۳ فاز عملیات اجرایی آن شروع شده و بدون خدشه به وضعیت ترافیک  در ۳ شفیت کاری کارگران مشغول به فعالیت هستند.

کشاورز، تاکید کرد: فاز اول این طرح حد فاصل پل مطهری قبل از پل آتشگاه  با یکماه تاخیر بهره برداری شد ، فاز دوم از پل آتشگاه از خیابان صاحب روضات و پل دهستان است که پل همسطح صاحب روضات به صورت همزمان عملیات آن اجرا شده و در مسیر وسط ستون ها اجرا میشود ، بنا به سختی کار و عملیات  اجرایی که طراحی شده بود دیوار های ۲ کندرو را تخریب و دوباره ساخته ایم . اگر چه با اجرای این طرح احتمال پایین آمدن دیواره ها وجود داشت اما با همکاری سازمان طراحی مرحله به مرحله  و بدون هیچ توقفی این طرح در روند جاری و بدون ایجاد ترافیک کار در حال انجام است .

معاون عمرانی شهرداراصفهان افزود: دراین زمینه فاز ۳ تقاطع پل صاحب روضات تا حداکثر خرداد سال آینده به اتمام می رسد و  تا یکماه آینده ستون های وسط این پل انجام خواهد شد. فاز ۲ این طرح نیزبزودی به پایان میرسد و ما دیگر در پایین بزرگراه خرزای کاری نداریم .

وی تصریح کرد:پل صاحب ‌روضات برای بهبود دسترسی دردو سمت بزرگراه و کاهش تراکم در تقاطع جهاد، حتی کاهش ترافیک روی پل صمدیه استفاده می‌شود.

 پل صاحب روضات محل دسترسی خیابان کاشانی به خیابان بهستان است

معاون شهردار اصفهان با بیان اینکه پل صاحب روضات امکان دسترسی خیابان کاشانی به خیابان بهستان را ایجاد می‌کند، افزود: این پل به ابعاد ۳۰ در ۳۲ متر به‌صورت رفت و برگشت روی بزرگراه شهید خرازی به‌صورت پیش‌ساخته شامل دو کوله بتنی، هرکدام به طول ۳۰ متر و هفت ستون است.

کشاورز راد، افزود: تیرهای این پل درجایی خارج از محوطه در حال ساخت است  و ۱۴ تیر ۱۶ متری به ارتفاع ۱ مترهمگی این ها به محل عملیات انتقال داده میشود و تا خرداد ماه نصب خواهد شد .

وی با اشاره به اینکه شهرداری اصفهان در نظر دارد با توجه به وجود ترافیک نیمه‌سنگین در بخش‌هایی از محدوده پل خروجی جهاد تا پل کهندژ، عملیات تعریض را نیز انجام دهد افزود: اقدامات عمرانی آن شامل خاک‌برداری مسیر، حفاری شمع‌ها، بتن‌ریزی شمع‌ها، خاک‌برداری دستی بین شمع‌ها، آرماتوربندی دیوارها، قالب‌بندی و بتن‌ریزی دیوار یک طرف انجام شده است

وی با بیان اینکه در محدوده پل جهاد تا پل کهندژ و در امتداد خیابان صاحب روضات تقاطع غیرهمسطحی در دست احداث است، افزود: در ادامه تعریض بزرگراه شهید خرازی، شهرداری در حال انجام مطالعات و بررسی طرح و تعریض در قسمت پل شهید خودسیانی تا رمپ خروجی پل امام خمینی (ره) است.

به همه مناطق شهرداری اعلام کرده ایم بابت آسفالت در کوچه های بن بست از مردم پول دریافت نکنند!

وی درباره نهضت آسفالت که شهرداری در این زمینه به شهروندان قول مساعد داده است به ربیع توضیح داد:سال گذشته بودجه آسفالت ۱۷۰ میلیارد تومان بود که امسال کل بودجه آسفالت شهرداری ۴۳۰ میلیارد تومان است ،اما در یکسال بیش از ۳ هزار میلیارد تومان اصلاح آسفالت انجام شده است .

معاون عمران شهرداری اصفهان، با اشاره به اینکه بهترین زمان برای اجرای آسفالت با توجه به دمای هوا ۸ ماه اول سال است گفت:روکش معابر اصلی از بعد تعطیلات نوروز با ۴ اکیپ انجام شده است در منطقه ۱۴ حدود ۲۱ هزار و ۵۰۰ تن آسفالت در منطقه ۱۱ حدود ۱۰ هزار تن آسفالت، در منطقه ۱۰ حدود ۲۰ هزار تن  آصفالت، در منطقه ۵-۶ حدود ۸ هزار تن آسفالت انجام شده است که به بیشترین آسفالت در مناطق محروم بوده است .

کشاورز راد، در رابطه طرح آسفالت بن بست ها در هر محله ای که شهرداری قبلا از مردم آن بن بست پول دریافت می کرد تا بحث آسفالت را در این گونه کوچه ها انجام دهد به ربیع پاسخ داد: از ۲ سال قبل  بحث دریافت پول از ساکنین محلات منتفی شد و هم اکنون شهرداری معابر اصلی را در حال آسفالت است . حائز اهمیت است که اصغر کشاورز راد ، درباره این موضوع که در برخی از مناطق شهرداری هنوز برای آسفالت بن بست ها از مردم پول دریافت میشود اظهار بی اطلاعی کرد و قول داد که در همه مناطق شهرداری این موضوع را بررسی نماید و نتیجه آن را به رسانه ها اعلام نماید .

معاون شهردار اصفهان تاکید کرد: به همه معاونان عمرانی در مناطق شهرداری موضوع عدم دریافت پول از مردم در محلات ابلاغ شده است.

زهرا نصیری