استانها » تهمینه دباغ چی » تولیدی » خبر پوششی » مرکزی
کد خبر : 610450
دوشنبه - 24 دی 1397 - 14:42
 مدير عامل شركت شهركهاي صنعتي استان مركزي:

تفاهم نامه کنسرسیوم صادراتی استان مرکزی با سه کشور در اراک امضاء شد

تفاهم نامه کنسرسیوم صادراتی با  محوریت شرکتهای مدیریت صادرات استان مرکزی با تجار و بازرگانان عراقی، سوری و ازبکستان در حاشیه نمایشگاه بین المللی صنعت و معدن در اراک به امضاء طرفین  رسید.

تفاهم نامه کنسرسیوم صادراتی استان مرکزی با سه کشور در اراک امضاء شد

به گزارش پایگاه خبری ربیع، تفاهم نامه کنسرسیوم صادراتی با  محوریت شرکت های مدیریت صادرات استان مرکزی با تجار و بازرگانان عراقی، سوری و ازبکستان در حاشیه نمایشگاه بین المللی صنعت و معدن در اراک به امضاء طرفین  رسید.

این تفاهم نامه به امضای دکتر جمالیان به عنوان طرف ایرانی  و سامر آیاسو  به عنوان نماینده طرفهای خارجی  رسید و مقرر گردیدنماینده هر یک از طرفین در پی گیری های بعدی حضور فعالی داشته باشند.

مصطفی آمره  مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان مرکزی در حاشیه این مراسم گفت: هدف اصلی این قرارداد تبادل اطلاعات بین طرفین در زمینه های پروژه های پتروشیمی و پالایشگاهی، خدمات فنی و مهندسی، ساخت و ساز و شهرک سازی است.

آمره مفاد این تفاهم نامه را ایجاد روابط دوستانه و تعامل بازرگانی و تجاری و همچنیـن جهت بخشی در زمینه های افزایش تعاملات تجاری، و همکاری در مبادلات اقتصادی،صنعتی،فنی مهندسی، پژوهشی، علمی و فرهگی عنوان کرد.

وی تاکید کرد: بعد از امضای این  کنسرسیوم صادراتی بین فعالان بخش های مختلف استان مرکزی و نمایندگان بخش تجارت این سه کشور  زمینه های لازم جهت افزایش مبادلات تجاری و سرمایه گذاری مستقل و مشترک و تبادل اطلاعات و قوانین اطلاع رسانی در خصوص مناقصه ها و مزایده های مرتبط فراهم می شود.

وی همچنین افزود: همچنین کمک و همکاری و ایجاد ارتباط بین صادرکنندگان و تجار و واحدهای صنعتی و تولیدی طرفین، زمینه سازی برگزاری نمایشگاه اختصاصی صنایع و تولیدات استان مرکزی طرف ایرانی در عراق  و سوریه، زمینه سازی حضور تجار عراقی و سوری در نمایشگاه های صنعتی و تولیدی استان مرکزی  از دیگر اهداف پیش بینی شده در این کنسرسیوم چهار جانبه است.

وی اظهار داشت: ایجاد دفتر نمایندگی کنسرسیوم صادراتی استان مرکزی در عراق و سوریه از دیگر موارد پیش بینی شده این تفاهم نامه است.