فرهنگ و هنر » میراث فرهنگی و گردشگری
کد خبر : 546131
سه شنبه - 6 آذر 1397 - 23:45

تفاهمنامه همکاری بین ایران و گرجستان در حوزه میراث فرهنگی

«یادداشت تفاهم همکاری های علمی، آموزشی و پژوهشی بین پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و دانشگاه دولتی ایلیا گرجستان امضا شد.»

تفاهمنامه همکاری بین ایران و گرجستان در حوزه میراث فرهنگی

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از  ایسنا، به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، منیر خلقی – مدیر امور بین الملل و حقوقی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری – با اعلام این خبر گفت: هدف از این تفاهمنامه، توسعه و تقویت روابط علمی و پژوهشی در حوزه‌های میراث فرهنگی و گردشگری به عنوان میراث مشترک بشری است.

او با اشاره به سرنوشت مشترک ملت‌ها و اهمیت ارتباطات در منطقه، انجام مطالعات مشترک میان فرهنگی را گامی برای تقویت شناخت بیشتر  ملت‌ها در شرایط کنونی دانست و گفت: انعقاد این یادداشت نقطه مشترک توسعه این همکاری‌ها خواهد بود.

وی بابیان این‌که پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری در نظر دارد در راستای اجرای تفاهمنامه منعقد شده دور نخست همکاری های خود را در بهمن ماه سال جاری آغاز کند، افزود: باستان شناسی و مطالعات میان رشته‌ای، باستان سنجی، حفاظت و مرمت در محوطه های باستانی و موزه ها، گردشگری و مطالعات وابسته، تاریخ پژوهشی، تاریخ معماری و شهرسازی ایرانی از دیگر زمینه های همکاری این تفاهمنامه اعلام شدند.

او مطالعات باغ منظر و معماری دستکند، زبان‌های باستانی، مطالعات کتیبه، موزه‌داری، مردم‌شناسی و هنرهای سنتی را دیگر محورهای این یادداشت تفاهمنامه نام برد.

خلقی گفت: همکاری‌های مشترک پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و  دانشگاه دولتی ایلیا گرجستان از طریق تبادل کارشناس در پروژه‌های مشترک همکاری‌های پژوهشی میدانی و کتابخانه‌ای، برگزاری کنفرانس‌ها، همایش‌ها و نشست‌های تخصصی علمی و آموزشی، همکاری در انتشارات، همکاری‌های آزمایشگاهی و همکاری‌های بین‌المللی قابل اجرا خواهد بود.

انتهای پیام/