سینما، تئاتر و تلویزیون » هنر
کد خبر : 661036
سه شنبه - 14 اسفند 1397 - 09:42
سخنگوی خانه تئاتر :

تغییر و تحول در بین مدیران میانی هنرهای نمایشی به نفع تئاتر نیست

سخنگوی خانه تئاتر گفت: خانه تئاتر همچنان در پی ثبات است و نظرمان این است که تغییر و تحولات در بین مدیران میانی اداره هنرهای نمایشی به نفع تئاتر نیست و تنها برنامه‌ها را با وقفه بیشتری روبه‌رو می‌کند.

تغییر و تحول در بین مدیران میانی هنرهای نمایشی به نفع تئاتر نیست

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، محمودرضا رحیمی سخنگوی خانه تئاتر که اخیرا به عنوان دبیر برگزاری شانزدهمین جشن هفته گرامیداشت تئاتر در سال آتی انتخاب شده، عنوان کرد: تلاش داشتیم چند نفر از دوستان را از بیرون هیأت مدیره خانه تئاتر برای دبیری جشن خانه تئاتر انتخاب کنیم که به دلیل مشغله افرادی که انتخاب شدند موفق نشدیم، نهایتا با تصویب هیأت مدیره و حکم شهرام گیل آبادی این وظیفه به من محول شد.

وی در ادامه افزود: قرار است برنامه‌هایی که برای جشن داریم را به هیأت مدیره تقدیم کنیم و شورا هم با حضور نمایندگان انجمن‌ها تشکیل شود تا به محض مصوب شدن و رایزنی‌ها برای تدارکات اقدام کنیم. نسبت به سال‌های قبل برنامه‌های جشن را زودتر شروع کردیم؛ هر چند الان هم دیر است و یک ماه و نیم وقت داریم.

رحیمی در پاسخ به این سوال که نظرش درباره تغییر و تحولات در مدیران میانی اداره کل هنرهای نمایشی چیست، گفت:‌ خانه تئاتر همچنان در پی ثبات است. حرف ما در تمام جلسات این است که مدیران قبلی زحماتی کشیدند و تصمیماتی گرفتند، اما این زحمات و تصمیمات به نتیجه نهایی نرسیده است،. در واقع شخص دیگری که می‌آید هم نظرگاه‌های جدیدی دارد و تا بخواهد خود را با اتفاقات گذشته روزآمد کند، ۶ ماه تا یک سال زمان می‌برد و به تبع این تغیر و تحولات به نفع تئاتر نیست.

وی با تأکید بر اینکه ای کاش بتوانیم زمینه‌های ثبات را در بین مدیران میانی تئاتر مشاهده کنیم،‌گفت:‌ تاکید من همیشه این است که ترکیب پیچیده مدیران در سطوح علوم انسانی و عرصه‌های مختلف اداری ـ مردمی و فرهنگی سازی باید با طمأنینه بیش‌تری صورت بگیرد. در عین حال باید بگویم که در این تصمیم گیری‌ها خانه تئاتر هیچ دخالتی ندارد و فقط تلاش دارد اگر بتواند اهداف عالیه خود را برای توانمندسازی تئاتر ادامه دهد.

سخنگوی خانه تئاتر در پاسخ به این سؤال که آیا قرار است دغدغه‌های تئاتری سال ۹۷ را کماکان سال آتی نیز پیگیر باشند، اظهار داشت: بله دغدغه‌های ما ادامه دارد. آیین نامه صنفی را که شهرام کرمی درباره تماشاخانه‌ها مدنظر داشت، به او برگرداندیم. پیگیری هم  کردیم و گفتند که به دفتر حقوقی معاونت هنری سپرده شده و در حال تصویب است.

وی در این باره افزود: حال اینکه در نهایت تکلیف این مصوبات چه شود، دست ما نیست. ما پیشنهادهای خودمان را داده‌ایم تا نظرات بیش‌تری دخیل باشد و مصوبات به بهترین نحو امکان پیاده شدن داشته باشند.

انتهای پیام/