استانها » البرز
کد خبر : 388320
یکشنبه - 28 مرداد 1397 - 15:42

تعیین تکلیف شهرداری کرج تا ظهر امروز/ واکنش شورای شهر کرج به تهدید عزیز اکبریان

تا دقایقی دیگر جلسه علنی شورای شهر کرج برگزار خواهد شد و باید دید واکنش شورا به تهدید عزیز اکبریان برای روشن کردن تکلیف شهرداری کرج چه خواهد بود.

تعیین تکلیف شهرداری کرج تا ظهر امروز/ واکنش شورای شهر کرج به تهدید عزیز اکبریان

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل ازفارس در کرج، نماینده مردم آسا را، اشتهارد، کرج و فردیس در مجلس شورای اسلامی، شورای شهر کرج را به گفتن پشت پرده‌ها تهدید کرد و گفت: تا به این لحظه سکوت کردیم و خود را در امور شورا دخالت ندادیم اما ازاین‌پس اجازه نخواهیم داد این‌چنین پیش برود.

اکبریان خطاب به اعضای شورای شهر کرج گفت اگر در جلسه صحن علنی امروز، گزینه تصدی پست شهرداری معرفی نشود،  پشت پرده‌ها را به مردم خواهد گفت زیرا شایسته مردم کرج نیست که یک سال بدون شهردار باشند.

وی همچنین به این اعضا نسبت به‌غفلت از کارودنباله روی احزاب، هشدار داد و عاقبت رویه‌ای که برداشته‌اند را بدبختی اعلام کرد.

این روزها شورای اصلاح‌طلب شهر کرج با توجه به اینکه پس از ۱۰ ماه موفق به انتخاب و معرفی شهردار شهر نشده‌ ، مهر تأیید بر بی‌کفایتی خود زده است و فرار شهردار قبلی کرج و استعفای وی،  همچنین معرفی گزینه‌های فاقد صلاحیت موجب شده تا شورای شهر بیش از همیشه ناکارآمد به نظر برسد.

هشتاد و دومین جلسه علنی شورای شهر کرج که هم‌اکنون در حال برگزاری است با اولتیماتیوم نماینده مردم کرج در مجلس همراه است.

نماینده مردم آسا را، اشتهارد، کرج و فردیس روز گذشته  در واکنش به انفعال شورای شهر کرج و حاشیه‌های موضوع انتخاب شهردار، با سخنانی جالب‌توجه در رادیو شهر شورای شهر کرج را موظف به روشن نمودن هرچه زودتر تکلیف مدیریت شهری کرج کرد و سیر فعالیت این بخش شهری را غیرقابل‌قبول خواند.

عزیز اکبریان در سخنانش از اعضای شورا خواست با دقت بیشتری تصمیم‌گیری کنند و دخالت‌های بیرونی در امور شورای شهر را موجب این نابسامانی‌ها دانست.

وی همچنین گفت: اگر ۱۳ عضو شورای شهر هم‌پیمان و همدل فعالیت کنند معضلات برطرف می‌شوند؛ برای مثال معضل عدم پرداخت حقوق کارگران نیازمند برنامه‌ریزی و همدلی است چراکه انصاف نیست این قشر با تمام سختی‌های کار بدون حقوق بمانند و مدیران به‌صورت مستمر مبالغ بالای حقوق نود را دریافت کنند.

نماینده مردم کرج و چند شهرستان اقماری بابیان اینکه، قابل‌تحمل نیست قشر کارگر بدون هیچ حامی بمانند و هرچند ماه یک‌بار حقوق‌بگیرند، اظهار کرد: شورای فعلی ۸+۴+۱ شده است و اتحاد وجود ندارد، یک نفر از اعضا مستقل فعالیت می‌کند اما دو گروه دیگر، دو طیف مدیریت‌شده‌اند که به این سبک اداره کردن شورا، هرگز قابل‌قبول نیست.

اکبریان با اشاره به اینکه سؤال پرسیدن شورا از شهردار در رابطه با معاونین و مدیران سایر مناطق و انتصاب‌ها اشتباه است، گفت: دخالت شورا در امور اجرایی غیرقانونی است و به نظر می‌رسد ورود فرماندار و استاندار در این موارد واجب است.

به گفته وی تنها سه نفر از اعضای شورای شهر در امور اجرایی دخالت می‌کنند و مباحث به سایر اعضا تعمیم داده نمی‌شود.

نماینده مردم آسا را، اشتهارد، کرج و فردیس در ادامه سخنان خود تأکید کرد:  تا به این لحظه سکوت کرده‌ایم و خود را در امور شورا دخالت نداده‌ایم، اما ازاین‌پس اجازه نخواهیم داد این‌چنین پیش برود.

انتهای پیام/